Entre 1450 i 1750, moltes regions d’Europa van patir la cacera de bruixes. De fet, segons el Museu d’Història de Catalunya, els càlculs més ponderats apunten al fet que va haver-hi 110.000 persones processades i van executar-se 60.000 persones, la majoria de les quals van ser dones pobres, sovint, velles, que vivien soles.
Només a Catalunya van produir-se més de 400 execucions. I és que les bruixes eren acusades de pertànyer a una secta universal capitanejada pel dimoni i de provocar assassinats, infanticidis i destrucció de collites. És per això que la repressió, sovint, partia de les comunitats locals, els processos jurídics es realitzaven sense garanties jurídiques i les tortures eren habituals. La majoria de les encausades van acabar a la forca.
Des d’esta setmana i fins al 24 de juliol, pot visitar-se una exposició itinerant anomenada ‘Per bruixa i metzinera. La cacera de bruixes a Catalunya’, comissariada pel mateix Museu d’Història de Catalunya, a la seu del Departament Territorial de Cultura, per a endinsar-se en este capítol tràgic de la història a través de recursos i textos especialitzats sobre la cacera de bruixes del nostre país.