Els representants del moviment veïnal Mai Més Peatges han tornat a comparèixer davant del jutjat d’Amposta per a ratificar i ampliar la denúncia presentada fa dos anys i mig, en què s’exposava la falta d’inversions en seguretat a l’AP-7, arran dels últims accidents i talls de circulació. “No només continua tot igual, sinó que ha empitjorat”, ha assegurat el portaveu del moviment, Llorenç Navarro, en declaracions a l’ACN.
El 14 de febrer passat, els veïns van ampliar la denúncia que van presentar el setembre de 2022, poc després del caos circulatori causat per un accident mortal que va implicar tres camions a l’AP-7, a l’altura de l’Hospitalet de l’Infant, el 7 de febrer. Des de principi d’any, el tram sud de la via ràpida ha acumulat cinc víctimes mortals -tres d’elles el cap de setmana passat i una altra este dimarts-, a més de nombrosos incidents que han complicat la mobilitat i han afectat tot el país.
“El trànsit no para de créixer. L’AP-7 és el veritable corredor mediterrani. L’N-340 l’han destrossada amb rotondes, línies contínues i la prohibició de pas per a vehicles pesants. L’Administració s’ha de posar les piles”, ha lamentat Navarro.
En la primera denúncia, els veïns ja van alertar de la manca de “plans d’actuació eficients per a gestionar les retencions derivades d’accidents o obres”, una situació que incomplix el “deure de garantir la fluïdesa i la seguretat” tant de l’AP-7 com de l’N-340.
Els veïns també subratllen les “deficiències en inversió i manteniment”, especialment a l’autopista, construïda fa més de 50 anys, sense actualitzacions per a absorbir l’augment del trànsit.
“No estan fent la faena”
Tot i la denúncia inicial, els representants del moviment veïnal Mai Més Peatges lamenten que ni el Ministeri de Transports ni el Servei Català de Trànsit (SCT) han pres mesures per a solucionar estes deficiències. “Les administracions no estan fent la faena com caldria. El tercer carril de l’AP-7 hauria d’estar fet fa temps”, ha afirmat Navarro, recordant que el 2008 el Govern espanyol va modificar un decret per a permetre obres d’urgència, unes obres que la via actual necessita amb caràcter urgent.