HomeTerres de l'EbreLa Via Verda del delta de l’Ebre ja té en marxa el...

La Via Verda del delta de l’Ebre ja té en marxa el primer tram d’1,8 km pel terme de l’Aldea

Esta setmana s’ha posat en servei el primer tram del que ha de ser la futura Via Verda del delta de l’Ebre que unirà l’Aldea amb Camarles i l’Ampolla. En total, hi haurà més 11 quilòmetres disponibles per a recórrer, i la voluntat dels tres municipis és que acabe connectant amb la Via Verda del Carrilet, que ha de seguir l’antic traçat del Carrilet de la Cava i que actualment ja té executat un primer tram de 6,9 quilòmetres, comprès entre l’antiga bòbila d’Anguera (Tortosa), a la C-42, i uns metres abans del pont de l’autopista AP-7.

Un primer tram d’1,8 quilòmetres

El primer tram que s’ha posat en marxa és d’1,8 quilòmetres, que transcorren íntegrament pel terme de l’Aldea. La via comença a l’aparcament de la plaça 1 d’Octubre, al costat de l’Ajuntament de l’Aldea, continua pel nou passeig de l’antiga via del tren, el monument format per un antic vagó de ferrocarril, l’oficina de turisme de l’Aldea, l’edifici de l’antiga estació del ferrocarril i l’àrea d’autocaravanes.

El tram aldeà de la via finalitza al Barranc del Mas Roig. L’Ajuntament de l’Aldea ha invertit 38.618 euros en l’execució d’este tram, 15.400 dels quals són subvencionats. “Per a nosaltres connectar l’Aldea amb la línia de costa, passant pels Lligallos, Camarles i l’Ampolla, suposa un gran actiu turístic”, ha dit l’alcalde de l’Aldea, Xavier Royo.

 

Un quilòmetre pendent a Camarles

La Via Verda del delta de l’Ebre seguirà pel terme de Camarles i tindrà una longitud de 6 quilòmetres. L’alcalde de Camarles, Ramon Brull, ha explicat que des de l’Ajuntament ja estan en negociacions amb l’Adif per aconseguir la cessió d’un tram d’un quilòmetre de l’antic traçat del ferrocarril que unia València i Barcelona.

La cessió d’este tram, entre el límit de terme amb l’Aldea i el Lligallo del Roig, és clau per a donar continuïtat a la via verda, ja que la resta de traçat fins a l’Ampolla està pràcticament enllestit.

Camarles demanarà la cessió dels terrenys de
l’estació de tren per a usos turístics

A més, l’alcalde ha explicat que també estan en negociacions amb l’Adif perquè els cedisquen l’entorn de l’estació del tren de Camarles, uns terrenys que es podrien destinar a nous usos turístics. Un cop superat el tram de Camarles, la Via Verda arribaria a l’Ampolla pel traçat antic del GR-92.

L’alcalde de Camarles, Ramon Brull, ha explicat la importància de “connectar-se amb l’Ampolla i aconseguir atraure i desplaçar una part del turisme que té la població”. Per la seua banda l’alcalde de l’Ampolla, Francesc Arasa, ha insistit que “és un projecte molt encertat que beneficia els tres municipis i que suposa un nou actiu turístic per al nostre territori”.

 

Connexió amb la Via Verda del Carrilet

Els tres alcaldes han insistit en la importància que esta via verda es puga connectar en un futur amb la Via Verda del Carrilet que, a la vegada, queda connectada amb altres rutes cicloturístiques, com la Via Verda de la Val de Zafán o el Camí Natural de l’Ebre. Pel que fa a la Via Verda del Carrilet, només se n’ha executat un tram, a càrrec del Consell Comarcal del Baix Ebre, de 6,9 quilòmetres i fins a gairebé el pont de l’autopista AP-7, a tocar del terme de l’Aldea.

De fet, els alcaldes han traslladat ja la petició a les administracions superiors (Consell Comarcal del Baix Ebre i Diputació de Tarragona) perquè els ajuden a fer-ho possible. Royo ha recordat que és una oportunitat única per a la comarca i que la interconnexió entre les dos vies verdes té exemples d’èxit a Europa.

Leonor Bertomeu
Leonor Bertomeu
periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

6 + = 16

Últimes notícies