HomeTurismeL’augment de pernoctacions augura una bona temporada turística estival

L’augment de pernoctacions augura una bona temporada turística estival

L’augment de les pernoctacions en un 15,12 % durant el primer quadrimestre de l’any a les Terres de l’Ebre en relació al mateix període de l’any passat augura una bona temporada turística estival, especialment a la Costa de l’Ebre, millor que la de l’any passat. Entre gener i abril d’enguany s’han registrat a la regió de l’Ebre un total de 211.201 pernoctacions de turistes mentre que el 2023 en van ser 183.459, segons dades d’Intel·litur, extretes a partir de l’estadística experimental de volum de turistes a partir de les posicions dels telèfons mòbils de l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Tot i tractar-se d’un període fora de l’estival, l’Ametlla continua liderant el rànquing (14,6 %), seguida de Tortosa (13,8 %), la Ràpita (9,4 %), Alcanar (8,7 %) i Deltebre (7,7 %).

Intel·litur és la nova plataforma intel·ligent que l’Agència Catalana de Turisme ha posat a disposició d’ajuntaments i empreses turístiques. L’objectiu d’esta eina és facilitar al sector turístic català afinar més els seus objectius de promoció i conèixer millor el perfil dels turistes, sense comptar els de segona residència.

L’any 2023 un total de 816.232 turistes van visitar les Terres de l’Ebre pernoctant almenys una nit. Segons estes dades, els mesos de més afluència turística a la regió de l’Ebre van ser agost (131.883 visitants) i juliol (123.151), i els que menys, febrer (34.370) i gener (37.362). Els municipis que van registrar més visites turístiques (amb una pernoctació com a mínim) van ser l’Ametlla de Mar (150.603 persones), Tortosa (90.492), la Ràpita (84.037), Alcanar (72.858), Deltebre (69.712), l’Ampolla (61.849) i Amposta (49.367). Pel que fa a la procedència segons el país de residència, les dades d’Intel·litur indiquen que el 55 % dels turistes que van fer estada a les Terres de l’Ebre eren catalans i el 23 %, espanyols, seguit de francesos, alemanys, neerlandesos, britànics i belgues, entre altres nacionalitats.

La desestacionalització turística és alta a la regió (68,8 %), i esta és una dada positiva perquè contribuïx a una gestió més sostenible i equilibrada que millora tant l’experiència dels visitants com la qualitat de vida dels residents de les poblacions més turístiques. El 2023 l’estacionalitat, el percentatge de turistes que van visitar les Terres de l’Ebre durant els dos mesos de major afluència turística (juliol i agost), va ser del 31,2%.

Cal tindre en compte que estes dades són extretes de l’estudi experimental del volum de turistes a partir de les dades de posicions dels telèfons mòbils; és a dir, que el nombre de turistes que aporta esta plataforma intel·ligent equival a la quantitat de telèfons mòbils que es registren en un municipi determinat almenys una nit, i que habitualment no es troben presents a la zona. Esta mesura s’utilitza per a identificar turistes considerant cada telèfon detectat en un municipi diferent com un visitant únic. També cal dir que el lloc de residència d’un turista es basa en la direcció de facturació associada al seu telèfon mòbil. Per tant, la lectura d’estes dades s’ha de fer en clau de tendències i no com a volums absoluts.

A diferència de l’Ametlla, que passa de 3.482 pernoctacions al gener a 33.026 al mes d’agost, el municipi de Tortosa presenta unes dades força desestacionalitzades amb poca diferència entre el mes amb menys pernoctacions (6.265, al gener) i que més (9.752, al juliol).

Les cales, l’entorn natural, l’oferta gastronòmica, les activitats nàutiques i sobretot l’oferta d’allotjaments són els principals puntals que fan que l’Ametlla de Mar siga actualment el municipi més turístic de la regió de l’Ebre. La Cala té actualment només quatre hotels amb 649 places i dos càmpings amb 2.610 places, però són les diferents urbanitzacions del municipi, principalment Tres Cales, Calafat i Sant Jordi d’Alfama, les claus per a comprendre este lideratge regional. L’àmplia oferta de lloguer d’apartaments i xalets per períodes que van des d’una setmana a un cap de setmana esdevé un pol d’atracció de turistes extraordinari. No és estrany, per tant, que el producte interior brut (PIB) turístic de l’Ametlla de Mar genere gairebé una quarta part del total del municipi. Segons l’estudi “Aportació del turisme al PIB de 50 municipis de Catalunya”, el 2019 el PIB de l’Ametlla de Mar va ser de 177,7 milions d’euros dels quals 41,7 van correspondre al PIB turístic. La població ocupada estimada que aquell any es dedicava a les activitats turístiques era de 365 persones d’un total de 1.827.

L’Ametlla de Mar, el municipi més turístic de la regió de l’Ebre

L’Ametlla de Mar és el municipi més turístic de les Terres de l’Ebre. Les dades estadístiques així ho constaten any rere any. Les cales i les platges, l’entorn natural i les extenses urbanitzacions que té el terme municipal contribuïxen a assolir les xifres rècord de visitants cada estiu. Enguany, el nucli urbà oferix als visitants un nou atractiu, en este cas artístic: els espectaculars murals que fa més d’un mes se van pintar en diferents cases del nucli urbà en el marc de la primera edició del festival Efimurs.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

81 + = 91

Últimes notícies