HomeEconomiaLes reclamacions de consum creixen un 11% a l'Ebre

Les reclamacions de consum creixen un 11% a l’Ebre

L’Agència Catalana del Consum va atendre 1.091 reclamacions a Terres de l’Ebre l’any passat, un 11% més que el 2020, i queixes relacionades sobretot amb el subministrament elèctric, la telefonia i internet, les compres a distància o els viatges.

El 59,8% d’estes reclamacions s’han resolt per la via de la mediació o l’arbitratge –un 19% que un any abans, però encara amb “espai per recórrer”. Pel que fa al control de mercat, l’Agència va fer 308 actuacions inspectores al territori, un 85,5% més que l’any anterior. Este increment es deu a la recuperació progressiva dels controls presencials i perquè les denúncies han augmentat un 27,6% pel que fa a serveis immobiliaris, restauració, allotjaments turístics i productes insegurs.

De les reclamacions dels consumidors de l’Ebre, les operadores de telefonia i les companyies energètiques encapçalen la llista de les empreses amb més reclamacions – Endesa, amb 88; Vodafone, amb 85; i Orange, amb 76. La resta d’empreses que han acumulat més reclamacions són Energia XXIEdistribuciónTelefónicaNaturgy i Vueling.

L’Agència Catalana de Consum ha traslladat una proposta a l’Estat perquè modifique la legislació i que l’arbitratge de consum siga obligatori en les reclamacions de quantia inferior als 3.000 euros.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies