HomeEconomiaLes reclamacions de consum creixen un 11% a l'Ebre

Les reclamacions de consum creixen un 11% a l’Ebre

L’Agència Catalana del Consum va atendre 1.091 reclamacions a Terres de l’Ebre l’any passat, un 11% més que el 2020, i queixes relacionades sobretot amb el subministrament elèctric, la telefonia i internet, les compres a distància o els viatges.

El 59,8% d’estes reclamacions s’han resolt per la via de la mediació o l’arbitratge –un 19% que un any abans, però encara amb “espai per recórrer”. Pel que fa al control de mercat, l’Agència va fer 308 actuacions inspectores al territori, un 85,5% més que l’any anterior. Este increment es deu a la recuperació progressiva dels controls presencials i perquè les denúncies han augmentat un 27,6% pel que fa a serveis immobiliaris, restauració, allotjaments turístics i productes insegurs.

De les reclamacions dels consumidors de l’Ebre, les operadores de telefonia i les companyies energètiques encapçalen la llista de les empreses amb més reclamacions – Endesa, amb 88; Vodafone, amb 85; i Orange, amb 76. La resta d’empreses que han acumulat més reclamacions són Energia XXIEdistribuciónTelefónicaNaturgy i Vueling.

L’Agència Catalana de Consum ha traslladat una proposta a l’Estat perquè modifique la legislació i que l’arbitratge de consum siga obligatori en les reclamacions de quantia inferior als 3.000 euros.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

43 + = 50

Últimes notícies