Sota el nom Les Viles Marineres de les Terres de l’Ebre hi ha els municipis de l’Ametlla de Mar, l’Ampolla, Sant Carles de la Ràpita i Alcanar, tots ells amb port pesquer i una forta tradició marinera.
Des del 2014 venen organitzant accions conjuntes que refermen el seu caràcter mariner i amb encant, amb accions com l’organització de les Jornades Gastronòmiques de la Galera de les Terres de l’Ebre, la microsite terresdelebre.travel/villasmarineras i campanyes de publicitat conjuntes, entre d’altres accions, amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.
El Club Nàutic de les Cases d’Alcanar ha acollit aquest dimecres la signatura del conveni que permetrà a Les Viles Marineres de les Terres de l’Ebre estar presents als seus principals mercats de proximitat d’interès. El president del Patronat de Turisme de la Diputació, Martí Carnicer, i els alcaldes de l’Ametlla de Mar, Jordi Gaseni; l’Ampolla, Francesc Arasa; Sant Carles de la Ràpita, Josep Caparrós, i Alcanar, Joan Roig, han signat l’acord. Tres campanyes de comunicació en conformen el contingut, que compta amb una inversió total de 60.000 euros. La primera consisteix en la promoció de les Jornades de la Galera de les Terres de l’Ebre als mercats espanyol i català, que comencen el 8 febrer, la segona s’adreça al departament de Midi Pyrinées francesa i la darrera al mercat basc, principalment a la ciutat de Bilbao. Aquests mercats de proximitat són d’interès per Les Viles Marineres i pel conjunt de les Terres de l’Ebre.
La signatura ha tingut lloc just abans d’iniciar-se la jornada Les Viles Marineres de les Terres de l’Ebre, un cas d’èxit en la promoció del litoral, adreçada als professionals del sector turístic, tant públic com privat, dels municipis mariners i del conjunt de les Terres de l’Ebre. Els quatre alcaldes de Les Viles Marineres de les Terres de l’Ebre i el president del Patronat de Turisme de la Diputació han donat inici a la jornada, valorant el projecte i, acte seguit, ha tingut lloc una xerrada del director de Màrqueting d’Experiències i Recerca de l’Agència Catalana de Turisme, Damià Serrano, sota el títol La marca Viles Marineres