HomeSocietatL’Escola Sant Llàtzer ocupa el nucli antic de Tortosa per a demanar,...

L’Escola Sant Llàtzer ocupa el nucli antic de Tortosa per a demanar, a través de l’art, millores a la ciutat

Sota el lema ‘Trenquem el silenci: la força del col·lectiu’, els alumnes de l’Escola Sant Llàtzer de Tortosa han ocupat diferents espais de Tortosa, per a reivindicar, a través de l’art, millores a alguns espais de la ciutat. Així, des del centre, durant tot el curs han estat treballant en este projecte educatiu i artístic que té l’objectiu d’empoderar l’alumnat perquè utilitzen el llenguatge artístic com a mitjà per a expressar-se i també com a eina de protesta.

Segons explica la cap d’estudis del centre, Anna Panisello, “el llenguatge artístic és un mitjà d’expressió, de reivindicació i de descoberta del nostre entorn”, és per això que, durant la setmana passada, una part de l’alumnat va “ocupar” la plaça de Sant Joan, però també, el passeig central del parc i el mercat municipal, i esta setmana, la nova plaça de la Catedral, per a expressar “la seua pròpia veu, reivindicar tot allò que és nostre, tot allò que els indigna i allò en què realment volen dixar petjada a la ciutat”.

A través d’este projecte, els infants han sortit de l’aula i han establert aliances amb diferents espais de la ciutat, per tal d’experimentar a través dels seus sentits, i vincular tots estos aprenentatges al patrimoni cultural i natural de Tortosa.

En este sentit, la tutora de sisè de primària, Nines Casado, explica que un dels grups ha escollit el Castell de la Suda, “per a abordar el tema de la guerra, que ha culminat amb la creació d’un rap musical sobre la pau, i també amb nombroses fotografies metafòriques que contraposen estos dos ítems: la guerra i la pau”. D’altra banda, diu, “l’alumnat de 5è ha descobert el Palau Oriol Despuig i els contrastos que es poden descobrir al barri antic de la ciutat”.

Així, la mestra, assenyala, que els alumnes han considerat que “el nucli antic està molt deteriorat, però també té molta llum”. A partir d’aquí, els xiquets i xiquetes han treballat en una instal·lació artística, a partir de les mateixes ombres del barri, i han editat un àudio que parla de quines expressions i sensacions van sentir quan anaven pel nucli antic, jugant amb estos contrastos. A més a més, una altra de les propostes que han elaborat els alumnes de sisè de primària està vinculada amb el barri jueu de Tortosa, que consideren que “està oblidat per l’Ajuntament”, apunta Casado, i afegix “per la qual cosa han demanat una sèrie d’inversions, perquè este espai històric i cultural de la nostra ciutat també tinga llum”.

Els infants del cicle mitjà van ocupar el passeig central del parc i la plaça del Mercat, i els més menuts van fer valdre el riu Ebre des de la nova plaça de la Catedral. En total, han participat en el projecte un total de 225 xiquets i xiquetes.

D’esta manera, a través de l’art, i sota el guiatge de diversos experts de l’Escola d’Art de Tortosa, l’alumnat ha investigat, ha reflexionat, i ha observat quina és la riquesa de la ciutat, per tal de treballar el seu sentiment de pertinença a la ciutat, convertir-se en ambaixadors i ambaixadores del territori i crear exposicions, performances i cançons per tal d’aconseguir “canvis a la ciutat, estimant-la, coneixent-la i intentant construir, entre tots i totes, una Tortosa millor”, afirma Nines Casado.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

6 + 2 =

Últimes notícies