TERRES DE L’EBRE // El Consell de Ministres va autoritzar dimarts a l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) perquè licite les obres per a la implantació de l’ample europeu del tram entre Castelló i Vandellòs del Corredor Mediterrani. La nova variant entre Vandellòs i Tarragona va entrar en operació en ample ibèric, però amb la previsió d’instal·lar-hi l’ample europeu. Ara es farà el canvi fins a Vandellòs i al ramal fins a la terminal de Tortosa, per a afavorir les prestacions de les connexions dels passatgers i la interconnexió de mercaderies cap a Europa.
Els treballs es duran a terme al llarg d’uns 150 quilòmetres i compten amb un pressupost que supera els 120 milions d’euros sense IVA. Les obres de via i electrificació es dividixen en dos contractes, un per al tram Castelló-Vinaròs, de 76,7 milions d’euros, i l’altre per al tram Vinaròs-Vandellós, d’uns 45 milions d’euros i que inclou el desviament cap a Tortosa. En ambdós casos, el termini previst d’execució és de 18 mesos. El govern espanyol ha destacat que es tracta d’una de les actuacions més rellevants en el desenvolupament del corredor mediterrani.
Les obres que sortiran a licitació consten de les operacions necessàries en plataforma, superestructrura i electrificació. En el tram Vinaròs-Vandellòs, entre d’altres, s’executaran noves rampes al final de les andanes d’Ulldecona, l’Aldea-Amposta i l’Ametlla de Mar. També s’ampliaran les andanes en estes tres estacions i s’instal·laran andanes provisionals annexes a les existents en les estacions de l’Aldea-Amposta i l’Ametlla.
D’altra banda, l’Adif també ha licitat per 16.846.516,74 euros (IVA inclòs), el projecte d’instal·lacions de telecomunicacions fixes en el tram Castelló-L’Ametlla de Mar i al ramal de Tortosa a l’Aldea. El termini d’execució d’esta obra és de 22 mesos.