Segon ha informat el Departametnt de Salut l’atenció primària de les Terres de l’Ebre, va finalitzar el passat divendres el mapeig de les 34 residències de gent gran i de discapacitats seguint les indicacions de l’estratègia del Pla d’acció en l’àmbit residencial, on es recomanava realitzar PCR als usuaris de les residències tot i ser asimptomàtics. D’aquestes manera es poden prendre decisions ràpides si cal aïllar alguna persona que sigui un cas confirmat. De les 2.966 PCR realitzades només les de 4 residents han estat positives.
Aquesta tasca a les residències s’ha complementat amb la col·laboració de Metges Sense Fronteres (MSF) que conjuntament amb personal de la regió sanitària, l’atenció primària i l’Agència de Salut Pública han realitzat visites a sis residències a Amposta, Ulldecona, Tortosa -Sant Miquel Arcàngel-, el Perelló, Gandesa i Móra la Nova
Durant aquestes visites MSF ha assessorat els equips directius i professionals de les residències en l’avaluació de riscos i implementació de mesures d’higiene i protecció per reduir la transmissió dins dels centre i millorar el maneig dels casos en cas que n’hi hagin hagut o n’apareguin. Entre altes han assessorat en qüestions de desinfecció i creació de zones i circuits diferenciats als centres.
Des de la Regió Sanitària Terres de l’Ebre han volgut agrair a tots els professionals de les residències el treball fet, ” tota la implicació, dedicació i col·laboració amb els professionals de salut per treballar com un equip per donar la millor resposta a les persones que viuen en aquests centres”.