La Mostra de Jazz Tortosa presenta enguany un cartell destacat amb 35 propostes musicals programades entre el 28 de juny i el 13 de juliol. El programa arrencarà el divendres 28 de juny amb l’actuació del Cor Flumine, sota la direcció de Ramon Escalé. Serà un recital, al pati del Casal Tortosí, que servirà per a retre homenatge a la figura de Paquita Angelats, que va ser professora de música de moltes generacions d’alumnes. D’esta manera, la Mostra vol destacar el paper de les dones en el món musical, com també vol fer palès amb el seguit d’actuacions i de propostes que tindran lloc al llarg de dos setmanes.
Enguany obrirà els concerts del Teatre Auditori Felip Pedrell el llegendari músic cubà Paquito D’Rivera, que torna a Tortosa per a demostrar el seu virtuosisme amb el saxofon i el clarinet. Serà el dimarts 2 de juliol i compartirà l’escenari amb altres músics també de molt de nivell, com el pianista Pepe Rivero o la cantant eivissenca Ángela Cervantes.
Una altra gran cita destacada arribarà just una setmana després, el dimarts 9 de juliol, amb la baixista nord-americana Nik West. La seua llarga trajectòria i el fet d’haver treballat amb músics referents com Quincy Jones, Prince o Lenny Kravitz, entre molts d’altres, rubriquen el talent d’esta intèrpret, que oferix un repertori molt interessant amb el funk com a principal gènere musical.
També al Teatre Auditori Felip Pedrell, el baixista Vincen Garcia, el dimecres 3 de juliol, i la Tortosa Big Band, el dijous 11 de juliol (per celebrar els deu anys de trajectòria), completaran els caps de cartell.
Les entrades per als quatre recitals al Teatre Auditori Felip Pedrell, així com el del concert inaugural al Casal Tortosí, ja es poden adquirir a la web Ebreticket.cat amb preus que van des dels 10 euros fins als 20 euros, segons l’espectacle.
La resta de concerts del programa tindran lloc a diversos punts de la ciutat. Un d’estos, a la plaça de l’Absis, tindrà com a protagonista la catalana Meritxell Neddermann i estarà organitzat amb el suport de la Fundació Privada Duran & Martí. Serà el divendres 12 de juliol i l’artista hi presentarà el segon àlbum que ha editat, anomenat Solta. Juntament amb estos concerts, el programa de la XXXI Mostra de Jazz Tortosa també inclou divuit propostes dins de l’Espai del Jazz Jove dels Països Catalans, que obre una finestra musical a grups o solistes, tant locals com de diverses procedències.
El punt final d’esta XXXI Mostra de Jazz Tortosa el posaran, el dissabte 13 de juliol, l’actuació del grup The Swing Cavaliers Quartet conjuntament amb el centre de ball Modo Swing, de Tortosa, que faran una exhibició de lindy-hop.
La proposta gastronòmica inspirada en la cuina cajun, pròpia del bressol del jazz, Nova Orleans, continuarà present un any més en diversos restaurants de Tortosa durant els dies que durarà la Mostra, en alguns casos amb la presència de xefs especialistes en este vessant gastronòmic arribats des dels Estats Units.