HomeEsportsProp de 300 alumnes participen en la dissetena edició del Tradijoc a...

Prop de 300 alumnes participen en la dissetena edició del Tradijoc a Flix

Este dimecres, la població de Flix ha acollit la dissetena edició del Tradijoc: trobada de jocs populars i tradicionals de la Ribera d’Ebre i la Terra Alta, amb la participació de tot l’alumnat que cursa 1r d’ESO d’ambdues comarques, a excepció del col·legi Santa Teresa de Móra d’Ebre que no ha participat en esta edició.

Es tracta d’una iniciativa endegada ara fa disset anys pel professorat del departament d’educació física dels instituts de Flix i Julio Antonio de Móra d’Ebre, a la qual es van afegir posteriorment l’institut Terra Alta de Gandesa, l’Institut Escola Mare de Déu del Portal de Batea, l’Institut Escola 3 d’Abril de Móra la Nova i l’Escola d’Educació Especial Jeroni de Moragas de Móra d’Ebre.

A l’edició d’enguany han participat més de 280 xiquets i xiquetes dels centres esmentats, que han comptat amb la dinamització de cinquanta monitors i monitores, tots ells alumnat de 4t d’ESO de l’Institut de Flix, i amb l’acompanyament de 25 professors.

Com és habitual des de la primera edició, es publicarà un petit llibre que recull els jocs que s’han practicat al llarg de la jornada, amb textos en català, francès i anglès, i que serà editat per l’associació cultural Lo Llaüt d’Ascó amb el patrocini del Centre d’Estudis de la Ribera d’Ebre.

El llibret contindrà 32 jocs tradicionals de les Terres de l’Ebre entre els quals podem destacar el joc de les birles, les carreres de pedres, de sacs i amb els peus lligats, jocs de persecució com moros i cristians, jocs típics de romiatges com ara la corretja i estirar la corda, jocs de carrer com el tello, els quatre cantons, el mocador, les boles, la rebelluga.

Tradijoc és un projecte ambiciós que ja s’ha consolidat i que manté aquell primer objectiu d’esdevenir un punt de referència dins el panorama cultural i lúdic de la Ribera d’Ebre i la Terra Alta. Un dels objectius implica educar a través del joc tradicional i popular, per esdevenir un recurs per potenciar actituds bàsiques d’inclusió, respecte, solidaritat i tolerància, esdevenint el protagonista i eix conductor pel coneixement i recuperació del patrimoni lúdic.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

5 + 2 =

Últimes notícies