EDICIÓ PAPER // En l’any del coronavirus la sinistralitat s’ha reduït de forma important a les carreteres ebrenques. “Tot i que parlem de morts i l’objectiu és zero, les dades del 2020 parlen d’una reducció molt important de morts, encara que falta un mes i de vegades un accident desgraciat pot canviar l’estadística”, valorava Joan Juan, que destacava el fet que la C-12 s’haja passat de vuit morts durant el fatídic 2019, arran del qual el govern va anunciar la construcció d’un tercer carril, a cap víctima mortal.
Juan admet que hi haurà influït l’efecte pandèmia per les restriccions a la mobilitat, però matisa que “hi ha hagut un estiu amb activitat turística i molta mobilitat a la xarxa ebrenca”, i per tant també hi hauran influït altres factors com ara més controls policials, l’atzar o la gratuïtat de l’AP-7, “tot i que no ha pujat la sinistralitat a l’AP-7 com es podia preveure”.
A l’autopista hi ha hagut dos morts, els mateixos que el 2019. Destaca també el fet que a l’N-340 fins ara no s’ha registrat cap mort (per 14 morts entre el 2016 i el 2019). Els accidents mortals s’han repartit entre sis carreteres, la majoria secundàries i, per tant, probablement en desplaçaments curts. No hi ha hagut un punt negre durant el 2020.