HomeSense categoriaSense connexió a l’alta velocitat un any després que obrís la variant...

Sense connexió a l’alta velocitat un any després que obrís la variant ferroviària de Vandellòs

TERRES DE L’EBRE // Les Terres de l’Ebre no tenen servei d’alta velocitat, un any després de l’entrada en funcionament -el 13 de gener del 2020- de la variant ferroviària entre Vandellòs i Tarragona que posava el punt i final a un coll d’ampolla insostenible en la línia de la costa i havia de permetre millorar les condicions de la connexió de les Terres de l’Ebre amb Tarragona i Barcelona. 

A l’hora de la veritat, l’estrena amb prou faenes es va traduir aleshores en un únic servei d’alta velocitat per a les Terres de l’Ebre en lloc dels quatre per sentit a què  s’havia compromès l’Adif. La retallada va aixecar molta polseguera. Fins i tot el Govern de la Generalitat s’hi va mostrar en contra, tot i que té competències en la programació de serveis regionals, però és que a sobre el nou Avant, activat el 3 de febrer a través d’un comboi que feia el trajecte Tortosa-Barcelona (6:20 h) i un altre de tornada (19:30 h), va durar un mes i escaig.

Ja a principis de març, en una primera revisió dels horaris amb els quals havia entrat en funcionament l’anhelat nou traçat, es van eliminar els serveis de cap de setmana, adduint un ús “ínfim”. L’ús d’entre setmana tampoc era per a tirar coets (65 viatgers de mitjana al tren del matí i una quarantena al de la tarda), però era un punt d’inflexió. Suposava l’arribada de l’alta velocitat al territori per primera vegada que compensava l’eliminació dels Euromed a l’Aldea. Ara bé, va venir la crisi del coronavirus i l’estat d’alarma, que van reduir dràsticament l’oferta i la demanda de transport públic, i l’Avant es va suprimir.

El cas és que de moment no s’ha reinstaurat. Fonts de Renfe asseguren que la intenció és tornar a l’oferta anterior a l’esclat de la crisi sanitària, però no posen data a la reactivació de l’Avant. Ja l’estiu passat fonts oficials de l’operador estatal argumentaven a esta publicació que calia “veure la resposta de la demanda a la resta de serveis del corredor i tornar a conèixer una altra vegada el client” amb els condicionants de la crisi. Més de mig any després, l’Ebre continua sense alta velocitat.

D’altra banda, esta setmana Renfe ha posat a la venda els bitllets per al servei de l’AVE ‘low-cost’, l’AVLO, que funcionarà a partir del 23 de juny entre Barcelona i Madrid. S’havia de posar en marxa el 6 d’abril però es va haver de suspendre per culpa de la pandèmia. Els trens que cobriran este servei oferiran parades a Lleida, Tarragona, Girona i Figueres. 

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 41 = 42

Últimes notícies