HomeEntrevistesTono Hernández · “‘Eufòria’ ha demostrat que l’entreteniment es pot fer en...

Tono Hernández · “‘Eufòria’ ha demostrat que l’entreteniment es pot fer en una televisió pública i en català”

Tono Hernández morenc i director d’‘Eufòria’.

 

En els últims mesos, Catalunya s’ha dividit entre els qui veien Eufòria, a TV3, i en parlaven a tota hora, i els qui no… Ha estat tot un fenomen. Us esperàveu que tingués este èxit?

Evidentment, no! Està clar que, quan estava creant el format, tot just ara fa un any, volia que fos un èxit, que tingués intangibles que anessen bé per a la televisió, però que també afavorisquen la música i, sobretot, la música en català, que es popularitzessen les cançons en català, nous artistes i nous èxits per al públic més jove i que es ballen d’ara endavant a les discoteques. Però no em podia imaginar que arribaria a este punt. Porto molts anys fent tele i, tot i que he tingut èxits, mai res com això!

La final va ser seguida per una mitjana de 473.000 espectadors, i una quota de pantalla del 29,7%. Els números parlen per si mateixos.

És aclaparador. Donar a TV3 el millor dia en audiències des de les eleccions de 2021… I, a més, és un motiu d’orgull que tinguéssem tant de seguiment entre la franja d’edat d’entre 4 i 12 anys i, també, d’adolescents, un públic que havia dixat de consumir la televisió clàssica i generalista i que sovint només consumix continguts a través d’Internet, amb xarxes socials i d’aplicacions. Fins i tot vam haver d’incloure el nom de TV3, “Benvinguts a Eufòria TV3!”, perquè sabessen que miraven TV3, i en destacàvem la cadena. I també hem tingut molt bones xifres amb el públic adult jove i, també, majors de 64 anys.

Vaja. I davant d’esta situació, com veus el futur del mitjà?

La tele és viva. Però hem de combinar formats i plataformes. Nosaltres hem combinat la tele lineal amb altres eines i xarxes, com ara TikTok, Instragram o Twitch, on també hem tingut molt de seguiment. Hem fet una narrativa en diferents xarxes i este és el futur de la tele, un format multiplataforma i amb continguts diversos i dinàmics. A la vegada, cal donar valor a la màgia del directe! El fet que l’audiència pogués votar a Eufòria no és casualitat. Amb les votacions, l’espectador té consciència que allò que hi veu és en directe i que el seu vot decidix. Mirar-ho el dia després, a la carta, també es pot fer, però té menys al·licient, sense l’incentiu del directe i la votació.

I acabeu Eufòria amb dos grans concerts.

El 16 i 17 de juliol, al Palau Sant Jordi! El dia 16 està complet i per al 17 queden molt poques entrades. Volíem que fos un regal per als concursants, que s’enduguen l’experiència de cantar al Sant Jordi i que siga el seu primer llançament cap a la carrera professional. I també és un regal per als espectadors, que en poden gaudir, és clar.

És una mostra més del fenomen Eufòria. Ha estat un talent show amb gran desplegament, actuacions en directe, multiplataforma, votació… No estàvem acostumats a veure això a la televisió pública, i menys, darrerament.

Sí, venim d’uns anys de penúries econòmiques i amb el pressupost de la tele molt ajustat. Vam aconseguir una subvenció i hem pogut tirar endavant el format. Tot i això, hem fet el format més gran dins de TV3, però és menut, pel que fa a pressupost, si ho comparem amb altres cadenes generalistes espanyoles, amb concursos de talent com La Voz, Operación Triunfo, Idols, etc. Tot i això, els hem guanyat. Divendres s’emetia La Voz Kids i els hem doblat en audiència. Això vol dir que, tot i tenir un format més modest, amb imaginació i un bon equip, el de la productora Veranda i TV3, es pot batre produccions més grans.

I es pot fer en català i a la televisió pública…

Totalment. S’ha de normalitzar que la televisió pública puga també tenir programes d’entreteniment pur, amb valors positius i sense cap precepte intel·lectual. Que arribe a la gent i que els nens juguen a Eufòria al pati de l’escola, cosa que els aporta també a la llengua catalana, ja que potser no consumien entreteniment en català.

Potser hem tingut massa la percepció que tot, als mitjans públics, ha de tenir un contingut cultural, informatiu i… dens?

Crec que TV3 ha sigut, durant anys, una televisió molt sesuda, per a entendre’ns, una televisió de molta paraula i poca imatge, amb formats més de ràdio que de tele: una taula i gent parlant, o uns formats d’entreteniment, sempre amb pretext intel·lectual, que no acabaven de divertir l’espectador. Crec que Eufòria ha demostrat que feia també molta falta l’entreteniment pur.

I amb estes dades d’audiència, suposo que és impensable que no hi haja una segona edició d’Eufòria…

Ja hi estem treballant. Hem començat converses per a saber com serà. Però ja serà al 2023, crec que els concursants han de tenir un temps de regnat perquè lluïsquen, xalen i comencen les seues carreres professionals.

I et podrem veure per Móra d’Ebre alguns dies?

Del tot! Ara comencem a respirar i este estiu hi vull estar molt, a Móra d’Ebre. Necessito descansar, veure el riu i estar amb la gent del poble. En tinc moltes ganes.

Andreu Prunera
Andreu Prunera
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 7 = 12

Últimes notícies