HomeSocietatTrànsit espera resposta de l’Estat per a reduir a 100 km/h la...

Trànsit espera resposta de l’Estat per a reduir a 100 km/h la velocitat en dos trams ebrencs de l’AP-7

Diumenge passat, 21 d’agost, un vehicle avariat va provocar coes de fins a deu quilòmetres a l’AP-7, a l’alçada d’Amposta, segons va informar el Servei Català de Trànsit. L’avaria es va registrar poc després de les dos del migdia, en dia d’operació retorn de cap de setmana, i va obligar a tallar un carril en sentit nord. L’alta afluència de vehicles, una constant a l’autopista mediterrània des que es van aixecar totes les barreres el 31 d’agost del 2021 i especialment ara, a l’estiu, amb l’afegit de la pressió turística, va provocar un nou embut. No era el primer de l’estiu. El 28 de juliol havia estat un dia especialment caòtic a l’AP-7, amb una col·lisió per encalç entre cinc vehicles i un segon accident entre tres camions que també van provocar dos episodis de coes quilomètriques.

L’increment de la sinistralitat amb l’alliberament total de l’autopista és un fet i està a l’agenda política, fins al punt que l’Estat va anunciar la construcció d’un tercer carril entre Vandellòs i Amposta. Mentrestant, però, el Servei Català de Trànsit (SCT) reclama mesures correctores per a reduir el nombre d’accidents i la seua gravetat, ja que enguany una vintena de persones han mort a lAP-7 i això suposa aproximadament un 20 % de les víctimes mortals a les carreteres catalanes.

Calafat-l’Ametlla i l’Ampolla-Camarles

El SCT va anunciar fa dos setmanes que faria arribar una nova proposta al ministeri de Transports, propietari de l’autopista, per tal que la velocitat màxima passe de 120 km/h a 100 en 10 trams catalans que han tingut dos o més accidents amb morts o ferits greus, i que en total sumen un total de 70 quilòmetres D’entre estos trams, n’hi ha dos d’ebrencs: entre Calafat i l’Ametlla de Mar i entre l’Ampolla i Camarles.

Fonts del SCT han transmès esta setmana al setmanari l’ebre que encara no s’ha rebut cap reacció per part de l’Estat i que quan es faça balanç del primer any de l’impacte que ha tingut l’alliberament de l’autopista sobre el trànsit, el proper 31 d’agost, s’abordarà més concretament la situació i la predisposició o la resposta del Ministeri.

Qui sí que ha dit la seua és el portaveu de la plataforma ‘Prou, AP-7 gratuïta ja!’, l’ampostí Llorenç Navarro, que creu que la solució no és reduir la velocitat sinó fer més carrils i invertir en la infraestructura com considera que no s’ha fet suficientment en 50 anys. n

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

6 + 1 =

Últimes notícies