HomeSense categoriaTrànsit no preveu un increment de trànsit a l’AP-7 este estiu, el...

Trànsit no preveu un increment de trànsit a l’AP-7 este estiu, el primer amb el tram ebrenc liberalitzat

TERRES DE L’EBRE // El Servei Català de Trànsit (SCT) no preveu un increment excepcional del volum del trànsit este estiu a l’autopista AP-7 en el tram liberalitzat entre Vila-seca i Sagunt, que inclou el subtram ebrenc i on els conductors ja no han de pagar peatge des del passat 1 de gener. És a dir, este serà el primer estiu amb les barreres dels peatges aixecades, i això, en condicions normals, i atenent a la pressió turística i al fet que els vehicles pesants han d’anar per força per l’autopista entre Peníscola i l’Hospitalet de l’Infant, podria fer preveure un col·lapse de la principal via de transport de l’eix mediterrani, però probablement la crisi del coronavirus haja ajornat este repte per a l’estiu que ve. 

El cap del servei de Gestió d’Informació del Trànsit del SCT, Lluís Serrano, explica al setmanari l’ebre que els primers caps de setmana de l’estiu han deparat retencions per sota del nivell d’altres anys i que per exemple les estacions de mesura de la intensitat de vehicles de la Roca del Vallès i de la Jonquera han registrat und descens del 15% en relació amb els mateixos caps de setmana del 2019. Vila-seca és un punt nou de recollida de dades, a partir de la liberalització de l’AP-7 sud, i no hi ha disponibles registres del 2019 per a fer la comparativa, segons explica Serrano.

El responsable del SCT, això sí, afirma que durant els mesos de gener i febrer del 2020, abans de la crisi del coronavirus i just després que els peatges quedessen inoperatius, el trànsit va incrementar de mitjana en el tram entre Vila-seca i Sagunt en un 36%, ja que, com puntualitza, l’atractiu de la liberalització va sumar a la via els camions petits que per pes -menys de 26 tones i quatre eixos- no estaven obligats a circular per l’autopista en virtut del desviament decretat el setembre del 2018.  

És a dir, hi ha indicis clars que l’autopista gratuïta per a tothom suposa un increment molt important de la pressió sobre la carretera, que recordem que a les Terres de l’Ebre només té dos carrils per sentit, però la realitat actual prové del fet que el coronavirus i l’estat d’alarma van fer descendir el trànsit als trams tarragoní i ebrenc de l’AP-7 en prop d’un 70%, segons les dades a què es referix Serrano i que encara estan allunyades del descens de més del 90% registrat en altres punts de la xarxa estatal de vies d’alta capacitat. I l’activitat viària encara no s’ha recuperat ni de bon tros.

“Este estiu tot apunta que el trànsit internacional baixarà molt i que en principi incrementarà el nombre de moviments interns de Catalunya o procedents de comunitats autònomes properes, però de moment allà on podem comparar, els nivells de trànsit són menors que en el 2019”, conclou Serrano, que alerta en tot cas que la situació per la pandèmia és tan canviant, que ara mateix allò que més pesa és la incertesa.

A més llarg termini, el SCT no vol entrar a valorar de moment les necessitats d’ampliació en alguns trams d’una AP-7 que ara mateix gestiona directament Foment a través del pressupost de l’Estat però que no té encara model de futur. Amb la vinyeta només com a opció a concretar, no s’ha resolt encara qui i com pagarà el manteniment a mitjà termini.

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 22 = 31

Últimes notícies