Dimecres al matí es va celebrar l’acte d’inauguració oficial del nou consultori local de Jesús. El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Joan Castor Gonell, situava l’obertura dins l’aposta per enfortir els serveis públics i, especialment, la sanitat: “L’atenció primària és la porta d’entrada al sistema de salut. Si tenim una primària forta, ben equipada i amb bons professionals, guanyem en tot el sistema sanitari”.
En el seu parlament, el delegat remarcava que el consultori de Jesús “no és només un equipament necessari, sinó un equipament de futur”, perquè està pensat per respondre a les necessitats actuals i també a les que vindran. Destacava que amb el nou centre “guanyem en capacitat, accessibilitat i qualitat”, tant per als usuaris com per als professionals, i insistia que treballar amb condicions és imprescindible per garantir un servei públic de qualitat.
Gonell també posava l’accent en la dimensió comunitària del nou equipament: “La primària no és només curar. És acompanyar, ajudar, educar en hàbits de salut i donar resposta a una societat on vivim més anys i on les malalties cròniques requereixen seguiments llargs”. En aquest sentit, subratllava que disposar d’espais com l’aula per a sessions i activitats grupals és clau per reforçar la prevenció, la promoció de la salut i l’educació sanitària.
Durant l’acte, l’alcalde de Jesús, Víctor Ferrando, assenyalava que la inauguració “és un dia important per al poble de Jesús” alhora que recordava el recorregut que ha fet possible el projecte, amb agraïments al Departament de Salut i a l’Ajuntament de Tortosa. Ferrando volia reconèixer especialment la tasca dels professionals i ha remarcat la importància de poder completar la dotació de personal per aprofitar al màxim les noves instal·lacions.
Per la seva banda, l’alcaldessa de Tortosa, Mar Lleixà, posava en valor que el consultori representa “un abans i un després” i que permet un salt qualitatiu tant en l’atenció als usuaris com en les condicions dels professionals. Lleixà remarcava que “disposar d’equipaments òptims i adaptats al segle XXI és clau per captar i retenir talent al territori i, en definitiva, per garantir una atenció sanitària integral i el més humanitzada possible”.
La responsable de l’ABS Tortosa Oest, Araceli Grau, ha explicat que el nou consultori permet “millorar l’atenció a la salut d’una població d’uns 3.000 usuaris”. Grau detallava que es mantenen els mateixos professionals, “però molt més ben ubicats, amb una millor organització dels espais i amb millores d’accessibilitat, la qual cosa suposarà una millora en l’atenció a les persones”.
Els espais
El nou consultori local de Jesús, que va entrar en funcionament el passat 19 de gener, disposa d’espais assistencials més amplis i funcionals, amb 9 espais de consulta: 4 consultes de medicina, 4 consultes d’infermeria i 1 sala polivalent per a extraccions, cures, urgències i observació. El centre incorpora també una aula per a activitats d’educació sanitària i salut comunitària, amb l’objectiu de reforçar la prevenció i la promoció d’hàbits saludables. L’actuació ha suposat una inversió d’1.632.813,78 € (IVA inclòs).


