HomeOpinióFirmes setmanarilebre.catRevisar els aspectes econòmics de la Festa del Renaixement

Revisar els aspectes econòmics de la Festa del Renaixement

La Festa del Renaixement s’ha demostrat un dels grans atractius de Tortosa. Ben consolidada en vint-i-sis edicions s’ha aconseguit una enorme participació ciutadana no puntual sinó any darrere any, al llarg quasi tres dècades, fins al punt de mobilitzar a una gran part dels tortosins que no es limiten a ser espectadors, sinó que es converteixen en protagonistes. Encara que només es reduís a això ja és un bon resultat.

A més, és inqüestionable que són els dies de l’any en què més gent, tant local com forastera, omple els carrers i locals de la ciutat, al menys del barri antic. En el seu conjunt, es pot considerar un gran èxit la iniciativa que fa molts anys va iniciar Ramon Cardús.

Tot i els bons resultats globals, com qualsevol activitat de la vida, cal sotmetre-ho a revisió per tal de millorar, de veure si es pot anar més lluny i s’han de canviar o incorporar altres activitats, o si ja ha donat de si el que és possible i, per tant, limitar-se a mantenir-ho i, en lloc d’apostar posant més recursos i esforços en aquesta Festa, obrir altres vies per promocionar la ciutat. També si els recursos públics abocats donen tot el resultat que cal esperar.

En el marc de les reflexions, en alguns casos s’ha plantejat refermar i revisar la rigorositat històrica. És ben cert que la majoria de recreacions històriques que es fan arreu hi estan molt mancades. Són festes amb finalitat purament lúdica i és escassa la preocupació per reproduir la realitat històrica i vivencial del moment que suposadament és el referent. En el cas de Tortosa val la pena, potser al llarg de l’any, organitzar activitats culturals relacionades amb el Renaixement. Fer-hi una aportació intel·lectual.

Voldria posar l’èmfasi en un altre aspecte, l’econòmic. Si significa aconseguir uns ingressos adients i si es pot millorar. Veiem milers de persones pels carrers, milers que sopen, milers que mengen un entrepà de baldana amb una cervesa, bastants que compren a alguna caseta. Tot això, és suficient? Se’n beneficia el comerç local o ningú no compra res? Els establiments hotelers reben l’impacte positiu no només durant aquells tres o quatre dies sinó que es reflecteix durant més temps? La imatge de Tortosa apareix als mitjans de comunicació de fora de manera que arribi a un ampli nombre de ciutadans de Catalunya, d’Espanya i d’alguns llocs de l’estranger? Com es fa i a quin nivell la projecció cap a l’exterior? Cal limitar-ho al barri antic o fer activitats on hi ha les botigues?

Aquestes i altres són preguntes a formular-se, sense triomfalismes ni visions negatives, però escoltant també els comerciants, els hotelers i els experts en promoció d’aquesta mena d’esdeveniments.

Daniel Arasa
Daniel Arasa
Periodista i professor de periodisme (jubilat)
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies