Fer de la teua passió la teua professió no és fàcil. Dos germans del Perelló han unit les seues habilitats amb la comunicació audiovisual i el desenvolupament web, juntament amb la seua passió per viatjar, per a crear el blog de viatges Baes Travel.
Tot i que va ser un projecte nascut durant la pandèmia, en què tot va aturar-se i no era tan fàcil viatjar, la idea feia mesos que estava concebuda. Els germans Èric i Àlex Barberà Escribà (d’aquí, Baes) van traure a la llum, el passat gener de 2021, un blog de viatges per tal de donar a conèixer les seues destinacions, i, al mateix temps, servir de guia per a tots aquells que vulguen adreçar-se a aquell mateix destí.
A grans trets, a Baes Travel acostumen a compartir- hi els seus itineraris dia a dia, recomanen quins són els millors llocs per a visitar, els imprescindibles, quant pot costar aquell viatge, fan un llistat de consells a l’hora de viatjar a cada país o, fins i tot, on dormir, on llogar un cotxe, quines aplicacions cal fer servir per a comprovar l’estat de les carreteres, i on hi ha pàrquings gratuïts, entre d’altres.
En definitiva, confeccionen una guia ben completa a l’hora de preparar el teu viatge. Però el que més impacta, més enllà del treball exhaustiu que suposa elaborar tot això i el detall minuciós amb què està fet, són les fotografies i els vídeos que ho acompanyen. Ja diuen que una imatge val més que mil paraules…
I és que a cada viatge, que no són “vacances”, diu Èric, s’acompanya d’una motxilla d’11 quilos només per a “càmeres, el dron, l’estabilitzador, els diferents objectius, el trípode, els filtres, les targetes, i les bateries”; perquè al darrere de cada vídeo, publicat al blog, a Instagram i també al seu canal de YouTube, hi ha hores i hores de gravacions, de planificacions, de documentació, i d’organització per a “mostrar que el lloc és tan bonic com interessant”.
“Els viatges han d’estar molt organitzats. No cal minutar l’itinerari, però sí que el tinc molt marcat: a quina hora m’aixecaré, on dormiré, on menjaré, si he de cuinar-me abans o no, calculant quilòmetres d’un lloc a un altre, si hi ha pàrquings o no a prop d’on vaig…”, detalla, i afegix “he de controlar molt el temps per tal d’aprofitar al màxim el viatge i no dixar- me llocs”.
Totes les destinacions formen part d’un llistat “dels indrets que em faria més il·lusió veure segons els paisatges que tenen”. Així, es prioritzen els llocs “exòtics o impressionants per a fotografiar o enregistrar” perquè “és important desmarcar-se dels llocs súper típics, que és on hi ha més aglomeració i on hi va tothom”.
En este sentit, els seguidors de Baes Travel han pogut viatjar, de la mà dels seus creadors, a una zona dels Alps, com són les Dolomites (Itàlia), o a l’exotisme de les illes Azores, a Madeira i l’Algarve (Portugal); s’han captivat, entre d’altres, amb els penya-segats de Moher o amb la Calçada del Gegant -Giant’s Causeway, en anglès- (Irlanda), amb la terra de gel i foc, a Islàndia, o amb la immensitat de la natura del sud de Noruega; i han recorregut el Parc Nacional de Krka, els llacs de Plitvice, de Croàcia, i un dels pobles més bonics d’Europa, Hallstatt (Àustria), entre d’altres. L’últim viatge que han fet, que acostumen a ser d’entre 6 i 10 dies, ha estat ara fa unes setmanes a les illes Lofoten (Noruega).
“Ha estat un viatge diferent de la resta, perquè no ha inclòs tanta activitat física, com acostumo a fer a la natura, sinó que vam viatjar molt en cotxe, ja que pel paisatge -tot glaçat i nevat- , era impossible”. Però això els ha permès complir un dels seus somnis: veure les Aurores Boreals. “Vam tenir diversos intents frustrats, però al quart dia vam sortir del cotxe i vam veure una llum verda al cel. No ens ho creiem. Visualment, és el més bonic que he vist en la meua vida, malgrat que fotografiar-les i enregistrar-les és molt difícil”.
A més, també va aplicar una estratègia diferent a l’hora de crear contingut al seu perfil d’Instagram, i, en lloc de fer-ho in situ, va preferir dixar un dia de marge per a poder pensar les publicacions amb calma i cuidar, encara més, les imatges a compartir.
“Volia que allò que compartís tingués un valor afegit perquè la gent viatgés amb mi”, afirma Èric. I, de fet, va tenir una gran repercussió perquè “molta gent va enviar-me comentaris o fins i tot van dir-me que ja esperen el següent perquè els explique una altra destinació”. A més, li agradaria provar d’editar un vídeo en un format de tipus documental, per a fer-lo “més pausat, més lent, afegint-hi contacte humà i no enllestir-ho en 3 minuts”.
De moment, però, este projecte no reporta cap benefici per als seus creadors més enllà, conta Èric, “d’ajudar la gent que ens consulta” i de “guanyar seguidors i fidelitat en visites, que en tenim unes 2.000 mensuals”. Tanmateix, intenten contactar amb marques per a fer col·laboracions, com Tropic Feel o IATI Seguros, i els agradaria que, algun dia, fos un negoci rendible. Ara per ara, els germans Barberà compaginen esta passió i faena, que comporta el blog, amb les seues respectives faenes.
D’una banda, Àlex està desenvolupant webs per a altres empreses, i Èric s’ha muntat la seua productora audiovisual al Perelló, des d’on es dedica a fer reportatges corporatius, com, per exemple, amb la Cambra Arrossera del Montsià o Cepromar, i també enregistra bodes i comunions.
“Cada cop més empreses del territori han confiat i tornen a confiar en mi, i s’adonen de la necessitat de crear contingut audiovisual per a arribar a més clients. És cert que quedar-te aquí potser et tanca algunes portes, portes com les que poden haver-hi a Barcelona, però el que necessitem és, entre tots, confiar i potenciar el desenvolupament de projectes al nostre territori. A més, per a mi és tot un privilegi viure al Perelló”, afirma el productor perellonenc