HomeSocietatDos germans del Perelló unixen passions i creen el minuciós blog de...

Dos germans del Perelló unixen passions i creen el minuciós blog de viatges ‘Baes Travel’

Fer de la teua passió la teua professió no és fàcil. Dos germans del Perelló han unit les seues habilitats amb la comunicació audiovisual i el desenvolupament web, juntament amb la seua passió per viatjar, per a crear el blog de viatges Baes Travel.

Tot i que va ser un projecte nascut durant la pandèmia, en què tot va aturar-se i no era tan fàcil viatjar, la idea feia mesos que estava concebuda. Els germans Èric i Àlex Barberà Escribà (d’aquí, Baes) van traure a la llum, el passat gener de 2021, un blog de viatges per tal de donar a conèixer les seues destinacions, i, al mateix temps, servir de guia per a tots aquells que vulguen adreçar-se a aquell mateix destí.

A grans trets, a Baes Travel acostumen a compartir- hi els seus itineraris dia a dia, recomanen quins són els millors llocs per a visitar, els imprescindibles, quant pot costar aquell viatge, fan un llistat de consells a l’hora de viatjar a cada país o, fins i tot, on dormir, on llogar un cotxe, quines aplicacions cal fer servir per a comprovar l’estat de les carreteres, i on hi ha pàrquings gratuïts, entre d’altres.

En definitiva, confeccionen una guia ben completa a l’hora de preparar el teu viatge. Però el que més impacta, més enllà del treball exhaustiu que suposa elaborar tot això i el detall minuciós amb què està fet, són les fotografies i els vídeos que ho acompanyen. Ja diuen que una imatge val més que mil paraules…

I és que a cada viatge, que no són “vacances”, diu Èric, s’acompanya d’una motxilla d’11 quilos només per a “càmeres, el dron, l’estabilitzador, els diferents objectius, el trípode, els filtres, les targetes, i les bateries”; perquè al darrere de cada vídeo, publicat al blog, a Instagram i també al seu canal de YouTube, hi ha hores i hores de gravacions, de planificacions, de documentació, i d’organització per a “mostrar que el lloc és tan bonic com interessant”.

“Els viatges han d’estar molt organitzats. No cal minutar l’itinerari, però sí que el tinc molt marcat: a quina hora m’aixecaré, on dormiré, on menjaré, si he de cuinar-me abans o no, calculant quilòmetres d’un lloc a un altre, si hi ha pàrquings o no a prop d’on vaig…”, detalla, i afegix “he de controlar molt el temps per tal d’aprofitar al màxim el viatge i no dixar- me llocs”.

Totes les destinacions formen part d’un llistat “dels indrets que em faria més il·lusió veure segons els paisatges que tenen”. Així, es prioritzen els llocs “exòtics o impressionants per a fotografiar o enregistrar” perquè “és important desmarcar-se dels llocs súper típics, que és on hi ha més aglomeració i on hi va tothom”.

En este sentit, els seguidors de Baes Travel han pogut viatjar, de la mà dels seus creadors, a una zona dels Alps, com són les Dolomites (Itàlia), o a l’exotisme de les illes Azores, a Madeira i l’Algarve (Portugal); s’han captivat, entre d’altres, amb els penya-segats de Moher o amb la Calçada del Gegant -Giant’s Causeway, en anglès- (Irlanda), amb la terra de gel i foc, a Islàndia, o amb la immensitat de la natura del sud de Noruega; i han recorregut el Parc Nacional de Krka, els llacs de Plitvice, de Croàcia, i un dels pobles més bonics d’Europa, Hallstatt (Àustria), entre d’altres. L’últim viatge que han fet, que acostumen a ser d’entre 6 i 10 dies, ha estat ara fa unes setmanes a les illes Lofoten (Noruega).

Ha estat un viatge diferent de la resta, perquè no ha inclòs tanta activitat física, com acostumo a fer a la natura, sinó que vam viatjar molt en cotxe, ja que pel paisatge -tot glaçat i nevat- , era impossible”. Però això els ha permès complir un dels seus somnis: veure les Aurores Boreals. “Vam tenir diversos intents frustrats, però al quart dia vam sortir del cotxe i vam veure una llum verda al cel. No ens ho creiem. Visualment, és el més bonic que he vist en la meua vida, malgrat que fotografiar-les i enregistrar-les és molt difícil”.

A més, també va aplicar una estratègia diferent a l’hora de crear contingut al seu perfil d’Instagram, i, en lloc de fer-ho in situ, va preferir dixar un dia de marge per a poder pensar les publicacions amb calma i cuidar, encara més, les imatges a compartir.

“Volia que allò que compartís tingués un valor afegit perquè la gent viatgés amb mi”, afirma Èric. I, de fet, va tenir una gran repercussió perquè “molta gent va enviar-me comentaris o fins i tot van dir-me que ja esperen el següent perquè els explique una altra destinació”. A més, li agradaria provar d’editar un vídeo en un format de tipus documental, per a fer-lo “més pausat, més lent, afegint-hi contacte humà i no enllestir-ho en 3 minuts”.

default

De moment, però, este projecte no reporta cap benefici per als seus creadors més enllà, conta Èric, “d’ajudar la gent que ens consulta” i de “guanyar seguidors i fidelitat en visites, que en tenim unes 2.000 mensuals”. Tanmateix, intenten contactar amb marques per a fer col·laboracions, com Tropic Feel o IATI Seguros, i els agradaria que, algun dia, fos un negoci rendible. Ara per ara, els germans Barberà compaginen esta passió i faena, que comporta el blog, amb les seues respectives faenes.

D’una banda, Àlex està desenvolupant webs per a altres empreses, i Èric s’ha muntat la seua productora audiovisual al Perelló, des d’on es dedica a fer reportatges corporatius, com, per exemple, amb la Cambra Arrossera del Montsià o Cepromar, i també enregistra bodes i comunions.

“Cada cop més empreses del territori han confiat i tornen a confiar en mi, i s’adonen de la necessitat de crear contingut audiovisual per a arribar a més clients. És cert que quedar-te aquí potser et tanca algunes portes, portes com les que poden haver-hi a Barcelona, però el que necessitem és, entre tots, confiar i potenciar el desenvolupament de projectes al nostre territori. A més, per a mi és tot un privilegi viure al Perelló”, afirma el productor perellonenc

 

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

6 + 1 =

Últimes notícies