HomeMedi AmbientEls productes km0 cada vegada més presents als restaurants de les Terres...

Els productes km0 cada vegada més presents als restaurants de les Terres de l’Ebre

El Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre (COPATE), ens gestor de la Reserva de la Biosfera, ha posat en marxa una iniciativa per projectar una imatge de territori cohesionat, i per promoure la sostenibilitat i el consum responsable a través de la
gastronomia.

El 2015 el COPATE va crear la marca de productes agroalimentaris, artesanals i turístics vinculada a la Reserva de la Biosfera, que pretén transferir la filosofia i els valors de la UNESCO a les empreses locals. I és que aquesta transferència és essencial per projectar una imatge cohesionada de territori, fomentar l’economia de proximitat i afegir valor als productes i serveis ebrencs. Des de llavors, un total de 24 restaurants havien fet el pas de sol·licitar la seva acreditació per la marca, però no s’havia treballat en una oferta gastronòmica estructurada sota el paraigua de la Reserva de la Biosfera.

En aquest context, el COPATE ha impulsat una campanya d’assessorament als restaurants acreditats amb l’objectiu principal que els restauradors incorporin als seus menús i cartes una àmplia selecció de productes agroalimentaris de proximitat d’empreses acreditades per la Reserva de la Biosfera, assenyalant-ho amb l’ús de la imatge de la marca. Els restaurants han rebut també una placa acreditativa de fusta que han incorporat en espais visibles de les seves instal·lacions, per tal de transmetre a l’usuari final que formen part d’aquest projecte de desenvolupament territorial sostenible i que estan implicats en la conservació dels paisatges ebrencs.

La campanya, que compta amb el suport financer dels ajuts Next Generation EU a través de la convocatòria del Departament d’Acció Climàtica i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya d’ajuts a Reserves de la Biosfera, ha estat implementada per Cling 43 S.L. Llúcia Castaño, l’encarregada de dur a terme l’assessorament, ha afirmat: “Tots els restaurants compleixen amb els criteris de sostenibilitat que fixa el reglament de la Reserva de la Biosfera, tant en l’ús de productes de proximitat com en la gestió de residus”. I és que l’assessorament en matèria de gestió dels residus que es generen als restaurants també ha estat objecte del servei encarregat a Cling 43 SL.

El president del COPATE, Ivan Garcia, indica que: “Hi ha restaurants, com el Cristal de Tortosa, que ja disposaven d’una carta adaptada als objectius que perseguíem amb aquest servei, en la que indicaven amb el logotip de la Reserva de la Biosfera els productes acreditats. Això ens va permetre identificar l’oportunitat d’implementar aquesta iniciativa”.

Noèlia Fabra, tècnica responsable de la marca, comenta que: “Aquest assessorament ha estat especialment útil per detectar les necessitats dels restaurants acreditats i teixir una estratègia de promoció que els impliqui a tots”. De fet, Llúcia Castaño, assegura que: “Molts restauradors ens demanaven un catàleg de proveïdors i distribuïdors acreditats per la Reserva”. I és per això que el COPATE en paral·lel ha impulsat la creació d’un catàleg de productes i serveis acreditats, de tal manera que es podrà facilitar a tothom una radiografia detallada de les empreses que estan apostant per enfortir el projecte de la Reserva de la Biosfera.

Aquesta inversió realitzada pel COPATE, permetrà potenciar la col·laboració entre els restaurants i els productors locals, afavorint l’economia circular i la cohesió social. I tal com afirma Toni Domènech, tècnic gestor de la Reserva de la Biosfera: “Estem convençuts que aquesta iniciativa contribuirà amb el posicionament de les Terres de l’Ebre com una destinació gastronòmica de referència”.

Per a més informació, visiteu el lloc web del de la Reserva de la Biosfera i descobriu els restaurants acreditats.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies