HomeSocietatEndesa entrega 23 ordinadors amb targeta de connexió a l'escola Enric Grau...

Endesa entrega 23 ordinadors amb targeta de connexió a l’escola Enric Grau Fontseré de Flix

FLIX // Aquest matí s’ha celebrat a les instal·lacions de l’escola Enric Grau Fontseré de Flix l’acte d’entrega de 23 ordinadors amb targeta de connexió que Endesa ha donat al centre. Aquesta acció forma part del programa per pal·liar la bretxa digital posat en marxa per la Companyia amb un conveni signat amb el Departament d’Educació de la Generalitat a través de la Fundació Endesa. Mitjançant aquest conveni, la Companyia formalitzava l’entrega de 390 ordinadors a 9 centres educatius per posar a disposició dels alumnes amb menys recursos, amb l’objectiu de pal·liar els efectes de la bretxa digital, una realitat que s’ha vist accentuada arran de la pandèmia. A l’acte d’avui hi han assistit la regidora de serveis socials i famílies de Flix, Gemma Abelló, el responsable de l’Agrupació Ebre d’Endesa, Ismael Ricart, i el director del centre, Josep Manel Albiac.

Des del centre han valorat molt positivament la iniciativa ja que gràcies a aquests dispositius, que se sumen als que en el seu dia van rebre del Departament d’Educació, actualment poden dir que tenen “tota la Primària connectada”.És una circumstància de gran rellevància en un centre on es treballa molt des de les noves tecnologies. “Aquestes iniciatives d’empreses properes, que fomenten plans de responsabilitat socials a l’entorn, són un important valor afegit per a nosaltres”, afegeix Albiac.

L’Ajuntament de Flix destaca i valora la importància d’iniciatives com aquesta per poder fer front a les desigualtat en la preparació digital i no permetre que cap infant es quedi sense el seu dret a l’educació.

L’Escola Enric Grau Fontseré és un dels 9 centres educatius beneficiats per aquest programa. N’hi ha cinc a Lleida ciutat i un al municipi d’Aitona (al Segrià), un a Balaguer (la Noguera), i un a Sant Adrià de Besòs (Barcelonès). La tria d’aquests municipis s’ha fet tenint en compte aquells on la Companyia més intensament desenvolupa la seva activitat de generació amb centrals i d’acord amb el Departament d’Ensenyament. Els centres educatius podran facilitar aquests dispositius als alumnes que no en tinguin de propis en cas de confinament del grup classe. Disposar d’un ordinador portàtil per poder seguir les classes de manera telemàtica redueix els riscos sanitaris. Es preveu, també, la formació en competències digitals oberta a tots els professors que hi estiguin interessats.

Aquesta actuació s’està duent a terme a diferents territoris de l’estat espanyol, a través de conselleries d’educació i ajuntaments. En total, se’n beneficiaran 5.000 estudiants de 500 centres públics repartits en un total de 160 municipis d’arreu de l’estat espanyol.

Segona fase

Per això Endesa ha completat el disseny de la segona fase del pla, complint l’exposat en la presentació de la primera fase, i que se sosté sobre dos eixos ben definits:
Aquesta actuació forma part de la  segona fase del Pla de Responsabilitat Pública d’Endesa, dotada amb 13 milions d’euros que s’uneixen als 12 milions d’euros d’inversió que la Companyia va realitzar el mes de març, quan s’estava duent a terme la primera fase del mateix. En aquell moment, es va destinar fonamentalment a la compra de material sanitari i les donacions a institucions públiques i privades bolcades en la lluita contra la pandèmia. Però ara queda un repte igual d’important que el primer: la recuperació socioeconòmica del nostre país i l’ajuda urgent als més vulnerats i als més vulnerables.

1.Endesa Famílies. La inclusió social és l’objectiu, a través de projectes de suport a famílies en situació de vulnerabilitat en els territoris més afectats. Endesa vol minimitzar el risc d’exclusió i per això ha de continuar ajudant a la cobertura de les seves necessitats bàsiques. En l’anterior fase del pla, gairebé 200.000 famílies vulnerables van ser ateses (amb el que s’ha aportat per part d’Endesa, la seva Fundació i els empleats a través de microdonacions).

  • En aquesta segona fase es tindrà en compte l’educació com a necessitat bàsica. Endesa treballa per a pal·liar la bretxa digital que s’obre entre nens i joves de diferent entorn econòmic quan l’educació es converteix en virtual i es necessiten eines específiques per a accedir a les aules.
  • L’ocupació és una altra de les necessitats més urgents derivades d’aquesta crisi pel que la formació per a accedir al mercat de treball és una altra de les vies d’ajuda del programa. Es faran programes per a fomentar l’ocupació en col·lectius en situació vulnerable en desocupació derivada de la pandèmia, a través de feines d’acompanyament, formació i desenvolupament de competències.

2.Endesa Activa. Reactivació econòmica.  Mesures que propicien la reactivació del teixit empresarial.

  • Assessorament, digitalització i suport econòmic a Pimes, element fonamental del nostre teixit empresarial. La crisi ha deixat palesa la necessitat de continuar fent costat a sectors amb un alt grau d’afecció econòmica derivat de la crisi sanitària i el confinament, a través de la creació de noves vies innovadores de relació.
  • Plans específics de reactivació local a través de col·laboracions amb entitats i institucions especialistes en el mentoring individualitzat d’empreses que permetin adaptar-se a la situació post COVID i assegurin la seva subsistència. Endesa està profundament vinculada a zones que necessiten, més que mai, el desenvolupament de plans concrets i adaptats a la idiosincràsia de la zona.
Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

1 + 5 =

Últimes notícies