HomeEducacióEspecial Ensenyament · L’acompanyament emocional, un dels pilars per a l’inici de...

Especial Ensenyament · L’acompanyament emocional, un dels pilars per a l’inici de curs a l’Institut Escola Agustí Barberà d’Amposta

EDICIÓ PAPER // Nervis i moltes normes, però també ganes i il·lusió, van ser els protagonistes de l’inici de curs a l’Institut Escola Agustí Barberà d’Amposta. Després de sis mesos sense entrar a les aules, unes 470 xiquetes i xiquets van travessar dilluns les portes del centre, que enguany acull des de P3 fins a 2n d’ESO. La directora, Victòria Pons, afirmava que “va ser un dia de molts nervis, ens vam cenyir al pla d’obertura com la resta de centres, però volíem que tot anés segons el pautat. I va anar perfectament”.

El centre té marcats múltiples accessos per a evitar aglomeracions: els escolars de primària i secundària entren a la mateixa hora, tot i que per tres accessos diferents; mentre que els de 1r i 2n d’ESO tenen els seus propis horaris. A banda, per accedir a les aules, l’alumnat també compta amb un marge de 10 minuts després del timbre. 

Un cop dintre de cada edifici, el jovent s’ha de prendre la temperatura abans d’entrar a l’aula i han de seguir respectant les distàncies de seguretat, així com portar la mascareta en tot moment. “En un principi el Departament va dir que l’alumnat de primària només hauria de portar la mascareta a les zones comunes, però fa uns dies va avisar que durant els primers 15 dies de classe l’haurien de portar posada també a l’aula”, detallava Pons.

Al marge de totes les mesures de seguretat per a evitar els contagis, el professorat haurà de treballar des d’un altre punt de vista, ja que els xiquets i xiquetes han estat molts de mesos vivint una situació excepcional: “S’han de treballar moltes coses, ja que el temps lluny de les aules i tot el que han viscut els ha marcat. El coronavirus ha estat present a moltes converses, per això abans de començar amb els continguts curriculars hem de prioritzar  l’acompanyament emocional”, assenyalava Pons.

Seguint amb les mesures, l’alumnat només es relacionarà amb el seu grup estable, que estarà format per cada classe, amb els quals també sortiran al pati. L’hora de l’esbarjo se segmentarà amb horaris, reduint el nombre d’infants que es trobaran a l’aire lliure al mateix temps. “El nostre pati és gran, per això hem pogut dividir la zona en diferents espais perquè no es barregen els grups”, deia la directora. A l’Institut Escola Agustí Barberà no ha sigut necessari reduir ràtios, ja que com reblava Pons “les aules també són molt grans i es pot respectar la distància de seguretat entre les taules”. Des d’Educació han contractat dos nous mestres per al centre, el que anomenen “reforç Covid-19”.

 

Imatge d’esta setmana de l’inici de curs a l’Institut Escola Agustí Barberà | Cedida

 

Des dels departaments de Salut i Educació s’ha treballat en un protocol general per a actuar a les aules, tot i que cada centre té el poder d’adaptar-lo a les seues necessitats. En este en concret, com que es compta amb dos edificis, si es detecta un cas positiu es procedirà a confinar la classe en qüestió; mentre que, si hi ha dos casos en grups de convivència diferents, es plantejarà si es confinen els dos grups en qüestió o tot l’edifici.

La decisió serà de la infermera indicada per a l’ocasió i de la persona referent si hi ha un cas de Covid-19.

La decisió de no anar a l’escola Segons afirmava Victòria Pons, a l’Institut-Escola d’Amposta també hi ha hagut mares i pares que han decidit no dur els seus fills o filles al centre. “A parvulari no és obligatòria l’escolarització, però de 1r de primària a 2n d’ESO els pares que no han volgut dur els seus fills al centre han hagut de portar una declaració per escrit que nosaltres traslladarem al Departament d’Educació”, detallava Pons. La directora afegia que, tot i que hi ha casos determinats on l’absentisme està justificat, així com que s’ha d’estudiar cada cas en concret, “la vida ha de continuar i l’educació és un dret. No portar els xiquets i xiquetes a l’escola pot afectar-los emocionalment i passar-los factura a la llarga”, sentenciava.

A Amposta, el curs escolar va començar esta setmana amb més de 3.200 alumnes a infantil, primària i secundària. La regidora d’Educació a l’Ajuntament d’Amposta, Núria Marco, explicava que, a banda del material que Educació ha enviat als centres, des del consistori també han proporcionat dispensadors de paper i sabó a tots els centres educatius. En la mateixa línia, cap centre d’Amposta ha necessitat espais externs per a adaptar les classes, exceptuant el centre d’Educació Especial l’Àngel, que utilitzarà l’Oficina de Turisme – Espai Km 0, i l’Escola d’Art i Disseny (ESARDI), que impartirà part de les classes a l’Hotel d’Entitats.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 52 = 55

Últimes notícies