Una trentena de representants municipals de Junts per Catalunya al Camp de Tarragona, Baix Penedès i Terres de l’Ebre s’han reunit aquest dimarts a Tarragona per valorar i definir una estratègia conjunta davant del pla que ha dissenyat Adif a partir de l’1 d’octubre quan s’iniciaran les obres al túnel de Roda de Berà i quedarà aturat el servei ferroviari entre les estacions de Tarragona i Sant Vicenç de Calders.
El president del grup de Junts a la Diputació de Tarragona i alcalde de Vila-seca, Pere Segura, ha explicat que “davant la improvisació tant del ministeri com
d’Adif cal que fem les demandes que ens pertoquen perquè prenguem el
menys mal possible a partir del dia 1 d’octubre”.
En el marc de la trobada de representants municipals del territori, s’ha acordat poder
demanar més trens Avant que surtin des de Tortosa direcció Barcelona amb aturada a les estacions de l’Aldea, l’Ampolla, l’Ametlla de Mar, Vandellòs-l’Hospitalet de l’Infant, Cambrils i Camp de Tarragona. “Amb un tren d’anada i de tornada que han planificat és insuficient, creiem que en caldria fins a un total de cinc freqüències”, ha explicat el diputat i tinent d’alcalde de Cunit, Jaume Casañas, “de forma similar al que succeeix en altres eixos ferroviaris de l’Estat”. Així mateix, també s’ha detallat poder demanar que es redueixi el preu dels trens Avant a un cost assequible per donar servei a estudiants i treballadors. En tot cas, com alternativa a l’increment de trens Avant, des de Junts considerarien que s’haurien de parar els Euromed a l’estació de l’Aldea.
Des de Junts també reclamen que l’increment de freqüències que s’ha aconseguit amb aturada a Valls es mantingui més enllà d’aquest pla, i també se sumen a la petició de l’alcalde de Roda de Berà per tal que s’aturin un parell de trens que venen de Valls a l’estació i que permetin descongestionar de cotxes l’aparcament de Sant Vicenç de Calders; així com que la Generalitat incrementi el servei de busos exprés des d’Hospitalet de l’Infant, Vila-seca i Reus, que permetria una comunicació directa amb Barcelona.
D’altra banda, Junts considera adient demanar un estudi de seguretat i d’impacte de la
contaminació acústica degut a l’increment de pas de serveis ferroviaris, tant de
passatgers com de mercaderies, pel mig de municipis de la part interior del Camp de
Tarragona.
Posar en marxa el ramal de Vila-seca
Una altra de les peticions dels alcaldes i representants municipals és la entrada en servei del ramal de Vila-seca que permetria connectar l’estació de Tarragona i de Vila-seca amb la del Camp de Tarragona. Aquest ramal, que està finalitzat i a l’espera d’entrar en funcionament per part d’Adif, permetria impulsar els serveis de trens Avant des de Tarragona ciutat a Barcelona. Així mateix, permetria connectar directament Tarragona amb Lleida, i el corredor de l’Ebre amb el corredor Ibèric cap a Madrid.