Des de fa temps se sap que la línia ferroviària de la costa entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders quedarà tallada totalment durant cinc mesos. Això, naturalment, no només afectarà les línies de Rodalies que hi passen sinó també les dos línies de Regionals que connecten les Terres de l’Ebre amb la principal àrea metropolitana del país. Renfe ha previst un Pla Alternatiu de Transport que, malgrat tindre un cost de 26,5 milions d’euros, suposarà per força incomoditats afegides als viatgers, ja de per si acostumats a imprevistos fins al punt que molts d’ells, almenys a les Terres de l’Ebre, han optat pel bus com a mitjà de transport públic més fiable.
A falta d’un mes perquè comencen les obres del túnel ferroviari de Roda de Berà -treballs que són la causa del tall anunciat-se coneixen les xifres globals del dispositiu alternatiu per carretera -en el cas de l’R16- o dels canvis en el recorregut amb tren -en el cas de l’R15-, però encara no hi ha fixats els horaris i les condicions d’una experiència intermodal que no ho tindrà fàcil per a ser eficient i no generar noves queixes.
El ministre Puente diu que no es pot donar la informació amb massa antelació, però els treballadors que tornen de les vacances d’agost o els estudiants que utilitzen el tren, amb l’inici de curs a tocar, necessiten planificar les seues rutines diàries. Se pot assumir que l’obra de Roda és irrenunciable i que cal passar un parèntesi d’excepcionalitat per a aspirar a un servei millor. El que ja no serà assumible és que, després, el servei continue coix -de freqüències o de temps de desplaçament- a les Terres de l’Ebre.