La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, ha acompanyat este matí el president del Govern de la Generalitat, Pere Aragonès, i el conseller d’interior Joan Ignasi Elena, en la visita al centre de comandament d’Amposta per conèixer de primera mà els greus efectes produïts per les intenses pluges de les últimes hores. Allí s’han reunit amb els alcaldes i alcaldesses dels municipis afectats i després s’han desplaçat fins a les Cases d’Alcanar, on la riuada va causar grans afectacions.
La presidenta Llauradó ha explicat que des de la Diputació de Tarragona ‘s’atendran les afectacions més urgents de forma àgil i ràpida. També s’estudiarà amb els serveis tècnics municipals com incloure en les bases d’estos ajuts, a més de la reparació, la millora de les infraestructures municipals per evitar que es tornen a produir estos danys, com és el cas dels camins municipals que donen accés a finques o propietats agrícoles’.
La Diputació de Tarragona té una línia d’ajuts per a fenòmens meteorològics excepcionals, amb una dotació de 3,5 milions d’euros anuals, l’objectiu de la qual és ajudar econòmicament els ajuntaments a pal·liar els efectes produïts per catàstrofes naturals.