Aquest matí, Turisme del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre ha presentat el nou catàleg d’experiències turístiques fruit del treball conjunt amb més de trenta empreses i agents turístics de la comarca. “El catàleg inclou cinquanta-sis propostes en els àmbits del turisme familiar, l’ecoturisme, l’enogastronomia, el turisme actiu, la cultura i l’artesania. Hem ofert assessorament als empresaris per millorar i actualitzar propostes ja existents i crear-ne de noves“, ha explicat Gemma Carim, presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre.
“Hem incorporat noves empreses o nous productes turístics, amb experiències d’un dia, però també per desenvolupar durant tot un cap de setmana. Més enllà de les propostes patrimonials, els darrers anys s’ha fet notar un creixement de les activitats vinculades a la natura, el senderisme i als productes agroalimentaris i la enograstronomia“, ha concretat Mònica Sabaté, tècnica de desenvolupament turístic del Consell Comarcal. Per això, el catàleg incorpora noves tendències del sector: visites a formatgeries, cellers i cooperatives o altres activitats vinculades a la florida dels arbres fruiters. El catàleg —que es pot consultar al web de Turisme Ribera d’Ebre— està pensat sobretot com a eina de treball per a presentar els productes de la Ribera d’Ebre a agències de viatges, touroperadors així com diferents plataformes i organismes de promoció “Era necessari actualitzar el document, perquè és una eina fonamental per tenir una oferta de producte estructurada que permeti fer una promoció i comercialització adequada dels actius de la nostra comarca“, ha afegit.
El catàleg va acompanyat de la renovació de fotografies i creativitats adaptades als nous formats de xarxes socials i altres suports virtuals. El projecte s’ha finançat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, en el marc dels Programes de suport al desenvolupament.