HomeMedi AmbientL’impuls a la promoció, prioritat de la Reserva de la Biosfera de...

L’impuls a la promoció, prioritat de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre al 2023

El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó, va presidir el passat dimarts una nova Comissió executiva de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre, formada pels departaments d’Empresa i Treball, d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i l’Institut per al Desenvolupament per a les Comarques de l’Ebre (IDECE) de la Generalitat; a més de la Diputació de Tarragona, els quatre consells comarcals de l’Ebre; la Cambra de Comerç de Tortosa i el Consorci de Polítiques Mediambientals de les Terres de l’Ebre (COPATE).

L’impuls a la promoció de la marca serà la prioritat el 2023. “Ara hi ha 180 usuaris acreditats i el nostre objectiu és que a finals de l’any que en tinguem entre 400 i 500”, ha assegurat Salvadó. El president del COPATE, Xavier Faura, ha avançat que en les pròximes setmanes es resoldran les subvencions per al finançament d’actuacions a les reserves de la biosfera a Catalunya en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat amb fons Next Generation, dotades amb 1,8 milions d’euros. Les Terres de l’Ebre es beneficiaran d’1,1 milions d’euros: 700.000 euros al COPATE i 400.000 a ens locals, entitats i empreses. “Amb aquests recursos podrem fer una promoció adequada”, ha valorat Faura.

Durant la Comissió Executiva s’ha donat trasllat del nou reglament d’ús de la marca, l’actualització del logotip i el manual d’identitat corporativa, que es portaran a aprovació a la propera Junta General del COPATE, prevista al desembre, amb l’objectiu que siguin “plenament executius” el 2023. Amb el canvi d’imatge corporativa, a principis de l’any que ve ja es podrà presentar el nou portal web.

Els canvis en el reglament d’ús de la marca busquen simplificar el procés d’acreditació i introduir-la en nous àmbits, com les botigues de proximitat i els mercats municipals i els grans esdeveniments gastronòmics, culturals i esportius. Així, de la vintena de categories al reglament actual en què s’agrupen els sectors que es poden acreditar amb la marca, es passarà a 4 categories: Producte agroalimentari; Producte artesanal i/o elaborat; Venda, restauració, allotjaments i serveis turístics, on s’inclouran també les botigues de proximitat i mercats municipals; i Grans esdeveniments, de nova creació i que agrupa jornades gastronòmiques populars, fires agroalimentàries i del sector turístic i esdeveniments culturals i esportius al medi natural.

Seran els mateixos tècnics de l’àrea del COPATE que s’ocupa d’impulsar la Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre qui valoraran les sol·licituds d’acreditació, deixant en mans del Comitè Avaluador aquelles que puguin representar un major grau de complexitat. En aquesta línia, també s’obrirà una línia d’implicació ciutadana, amb la creació de la categoria d’Usuaris amics de la Reserva de la Biosfera i l’impuls del Consell Sectorial de la Marca, perquè els usuaris acreditats puguin disposar d’eines de participació efectiva.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 55 = 57

Últimes notícies