El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha dit que Renfe estudiarà una segona freqüència de l’Avant a les Terres de l’Ebre, des d’Ulldecona cap a Barcelona, quan acaben les obres del túnel de Roda de Berà i es restablisca la circulació entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, que ara es presta amb servei alternatiu de bus. A una pregunta del senador ebrenc d’ERC, Jordi Gaseni, el ministre ha avisat, però, que cal “fer molta pedagogia” sobre el servei ferroviari de l’Avant, “les condicions sota les quals se presta i els criteris que s’han de complir per a oferir-lo”. “Hauria de veure, primer, si és la millor resposta a les necessitats de mobilitat i si no estan millor cobertes a través de qualsevol altra opció, com els trens regionals o els autobusos amb una millor freqüència”, va respondre. Puente sí que va tancar del tot la porta a recuperar les parades de l’Euromed a l’estació de l’Aldea, perquè considera que este servei ja el dona l’Intercity.
Les plataformes d’usuaris
El portaveu de la Plataforma Trens Dignes de Terres de l’Ebre i Priorat, Valentí Marín, ja havia reclamat al Parlament de Catalunya este segon tren Avant entre Barcelona i les Terres de l’Ebre des d’Ulldecona, i es va queixar que el tren diari Avant que surt des de Tortosa “no és competitiu perquè fa més parades del compte”. També havia demanat que dos Euromed per sentit s’aturessen a l’Aldea per a configurar “una connexió raonable en tren”.
Marín ho va plantejar durant la compareixença al Parlament dels portaveus de les plataformes Trens Dignes de les Terres de l’Ebre i Priorat, Dignitat a les Vies i Mercaderies per l’Interior, que el 7 de novembre van traslladar les seues queixes a les Corts catalanes sobre el servei ferroviari a les comarques del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre.