L’estadística dels dies amb incidències a les línies de Rodalies i Regionals de Catalunya constata el que ja es podia sospitar: tot i que el soroll mediàtic s’aixeca al voltant del mal funcionament de Rodalies, són les línies R15 i R16 de Regionals, les que enllacen amb les Terres de l’Ebre, les que acumulen més problemes, entre altres coses perquè les incidències en algunes línies de Rodalies també esquitxen els serveis que van fins al sud del país.
Que hi ha hagut molts anys acumulats de desinversió en la infraestructura i que ara no es pot revertir la problemàtica d’un dia per a l’altre, és obvi -de fet, algunes de les millores que està promovent el Govern estatal causen a la vegada incidències en el servei-, però el mínim que se li pot reclamar a l’operadora Renfe, i a la Generalitat com a titular del servei encara que les infraestructures hagen depès fins ara de l’estatal Adif, és una millora dràstica de la informació i la comunicació als viatgers, que estos dies, amb motiu de les jornades de vaga de treballadors de Renfe de tot l’Estat -la vaga pel traspàs integral de Rodalies a la Generalitat va ser desconvocada amb un acord favorable als sindicats-, han vist com passaven les hores sense el tren que esperaven i, el què és pitjor, sense saber quan passaria el tren.
Per a acabar-ho d’adobar, la situació a les Terres de l’Ebre no dixa de ser especialment frustrant, perquè, fins ara, ni la variant de Vandellòs ni les obres de Roda, com s’havia anunciat, han suposat millores tangibles en el servei ferroviari.