S’apropa el desembre i amb ell La Marató de TV3 d’este any 2024. Amb el lema “A ple pulmó”, està dedicada a les malalties respiratòries. El disc presenta 20 cançons de diferents estils i artistes del país que, units per la música, han volgut contribuir en participar d’esta edició especial, que és la 20a.
La cançó d’obertura del disc se titula “Respirem” i compta amb la participació de tres artistes ebrencs: els germans camarlencs Joan i Carol Rovira i el rapitenc Sergi Roig. És una cançó coral composta pel Jordi Cubino i la canten conjuntament amb veus com la de Mariona Escoda, Edu Esteve i Miriam Riau.
Joan Rovira s’ha mostrat agraït per esta oportunitat i pel privilegi de participar, un any més, en el disc de la Marató. “Em van trucar perquè volien representants de les Terres de l’Ebre, així com de diversos llocs de Catalunya, per a participar en la cançó coral d’este disc tan important a nivell català, tan arrelat en la tradició musical de Catalunya. És un privilegi per a mi que compten amb la meua veu. Propostes com estes te motiven a seguir, donen reconeixement a la teua carrera musical”. El cantant camarlenc remarca també que col·laborar en este disc tan important i solidari amb la seua germana, ha sigut sense dubte una de les millors parts de l’experiència.
Carol Rovira ha descrit la jornada de gravació del disc com a “molt bonica”. “La idea que teníem era fer alguna cosa semblant a “We are the world” de USA for Àfrica, de cantar tots els artistes junts per una mateixa causa”. Carol Rovira ha dit que no podrà estar el dia de l’especial de la Marató per motius de treball “però d’alguna manera estaré present i sento que he aportat el meu granet d’arena”, manifesta l’artista.
Sergi Roig també ha reconegut la importància d’haver pogut gravar esta cançó i remarca que és un luxe haver pogut contribuir musicalment. “Fa molts d’anys que estic vinculat en la Marató com a director creatiu. Vaig ser encarregat de la direcció de videoclips com “Música” l’any 2017, cançó interpretada per Pastora Soler i David de Maria. Este any ha sigut el primer en què tinc l’oportunitat d’estar present a nivell musical”.o
Els artistes se troben en la preparació de la 33a edició de La Marató de TV3 que se celebrarà el pròxim diumenge 15 de desembre, jornada en la qual se presentarà el disc i “probablement tindrem l’oportunitat de cantar la cançó en directe”, manifesten Joan Rovira i Sergi Roig.
El disc, que sortirà a la venda el pròxim 1 de desembre, conté cançons de diferents artistes del país i de diferents estils musicals: Mushka, amb els seus sons urbans amb “Aire”; Estopa amb la rumba “M’hen vaig a peu” i Miki Núñez i l’Escolania de Montserrat amb “Bon nadal (La guerra ha acabat)”, una adaptació de la nadala de John Lennon “Happy Xmas (War is over)”.
El disc se podrà adquirir com a CD al preu de 12 euros amb els diaris La Vanguardia, El Periódico, El Punt Avui, l’Ara, El País, Diari de Tarragona, Diari de Girona, Segre i La Mañana de Lleida, El 9 Nou, Regió 7, Mundo Deportivo, Sport, i L’Esportiu; i amb revistes com Lecturas o Enderrock. També estarà a la venda l’edició extraordinària en vinil al Corte Inglés al preu de 20 euros i l’edició digital per a iTunes a 11,99 euros.
El 16 de desembre es publicarà a Spotify una llista de reproducció, la qual contindrà totes les cançons de tots els discs de la Marató, des del primer fins al de l’any passat: 19 discs en total.