HomeJustíciaUbasart agraeix els projectes educatius de memòria democràtica a l'Ebre "perquè són...

Ubasart agraeix els projectes educatius de memòria democràtica a l’Ebre “perquè són la clau” per transmetre-la als joves

La consellera de Justícia, Drets i Memòria, Gemma Ubasart i González, ha visitat l’Institut Roquetes per trobar-se amb professors que formen part del grup de treball del Departament d’Educació i el Memorial Democràtic (DEMD) i alumnes que treballen i impulsen la memòria democràtica als centres educatius.

D’una banda, la trobada amb els professors del DEMD-Ebre ha servit per explicar i subratllar la importància de l’educació en el marc de la nova llei de Memòria Democràtica, com un exemple d’èxit del treball en xarxa entre diferents departaments entorn de la memòria. En total són tretze centres i una trentena de professors que formen part d’aquest grup de treball.

Gemma Ubasart ha declarat que “en aquest moment de canvi generacional és imprescindible introduir la memòria democràtica als currículums educatius com a element de reforç de les garanties de no-repetició de la Llei, oferint eines pedagògiques i formació als docents i a altres professionals de l’administració pública“.

D’altra banda, els alumnes de l’Institut Roquetes han pogut explicar el projecte en el qual han estat treballant aquest curs des de la matèria de filosofia. El projecte, El Pacte de l’Oblit, reflexiona sobre els valors morals com la dignitat, la justícia i la vulneració dels drets humans. Ha estat un treball impulsat per la professora Joana Subirats, on l’alumnat ha treballat la vessant sanitària de la Batalla de l’Ebre, els hospitals de sang i els escassos recursos sanitaris que hi havia, fent èmfasi en la feina de les infermeres. La recerca dels estudiants ha quedat recollida en una web on destaca la documentació sobre el paper de les dones que assumien tasques d’infermeria. Els estudiants han conclòs que “les infermeres van ser les oblidades dels oblidats”.

La consellera ha donat les gràcies als alumnes per ser pioners i servir d’exemple en el treball de la memòria als instituts. Ha recalcat la importància d’incloure la perspectiva de gènere i ha conclòs dient que “no es tracta només de conèixer, que també: es tracta de ser capaços de reflexionar sobre el passat per entendre el present i influir en el futur“.

Amb trobades com aquesta es busca donar suport a tots els grups DEMD que des del 2008 impulsen la memòria democràtica als centres educatius.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

2 + 5 =

Últimes notícies