Ulldecona demana una millor mobilitat i més freqüència de pas, tant d’autobusos com de trens. Tot i que l’estació ferroviària és l’única de la comarca del Montsià, les poques parades que tenen lloc al municipi fa temps que generen queixes. Es tracta d’una demanda històrica que l’Ajuntament mira de solucionar.
D’una banda, per millorar el servei ferroviari, l’equip de govern ha mantingut reunions amb directius de Renfe. Precisament, l’alcaldessa d’Ulldecona, Núria Ventura, es va trobar fa un parell de setmanes amb Raül Blanco, president de l’operadora de trens, per traslladar-li estes reivindicacions històriques de l’estació de trens de la localitat. Entre estes demandes de l’Ajuntament s’hi troben la reducció del temps de trajecte fins a Barcelona i l’augment de freqüències de la línia R16 amb parada a Ulldecona, tant en direcció cap a la capital catalana com fins a València.
L’alcaldessa detalla que la trobada es va poder celebrar després de diversos contactes, tant per carta com telefònics. Finalment, es va aconseguir que fos en format presencial un cop el nou president de Renfe va prendre possessió del seu càrrec. Segons l’alcaldessa, cal tenir en compte que els actuals serveis ferroviaris dificulten les connexions. “Tenim una situació que s’anava agreujant al llarg dels últims anys i que considerem totalment inacceptable”, diu referint-se al trajecte de Barcelona-Ulldecona que pot arribar a costar unes quatre hores. “És completament injustificable esta demora en l’arribada a la capital catalana, són moltes hores de viatge per recórrer única i exclusivament 200 km. Per això, una de les reivindicacions és la reducció del trajecte”, assenyala.
En este sentit, Ventura posa èmfasi en la importància d’estes millores i els beneficis que podrien tenir per a la zona, ja que, “a part de donar un servei als veïns i veïnes, repercutix directament sobre la qualitat de vida i, per tant, també sobre l’activitat econòmica de tota la comarca”. Afegix a més que “estem parlant de l’única estació de trens al Montsià, que dona servei a Ulldecona, Alcanar i la Sénia, com el seu nom indica, però també a tota la part interior de la comarca i del Maestrat, que també està lligat. Considerem que és una anomalia que a una de les principals línies ferroviàries de tota Espanya, la que va de València a Barcelona, la que passa per Ulldecona, tinga unes deficiències tan importants com estes i, sobretot, tinga una manca de servei digne per als veïns i veïnes dels diferents territoris, en este cas de la comarca del Montsià”.
Estes peticions han estat també traslladades de manera reiterada a la Generalitat de Catalunya a través de diferents mitjans.
D’altra banda, l’equip de govern s’ha implicat igualment en la millora del transport públic per carretera. Els governants s’han reunit amb els màxims responsables de l’empresa de transports Hife per exigir un augment de les freqüències en Tortosa i Amposta, fet que permetria també millorar els enllaços en Barcelona. Es tracta d’una petició que ja fa temps que està en marxa, però que s’ha intensificat durant el passat mes d’octubre.
Cal destacar que per a mirar d’augmentar la freqüència d’estos desplaçaments amb autobús, s’han produït també trobades entre el consistori, el Consell Comarcal del Montsià i representants a les Terres de l’Ebre del Departament de Territori. “Ara el que falta és que la Generalitat done el vistiplau a estes peticions i ho puguem incorporar al contracte programa de l’any vinent”, conclou l’alcaldessa.