El Grup de Suport contra la Repressió de les Terres de l’Ebre ha denunciat que 42 ebrencs estan citats a declarar als jutjats d’Amposta, investigats per un suposat delicte de desordres públics, -malgrat que a les comarques de l’Ebre no es van registrar incidents- per les protestes posteriors a la sentència del Tribunal Suprem que va condemnar per sedició els líders del procés independentista. En concret, estes persones van ser identificades amb motiu dels talls de protesta a l’N-340 els dies 15 i 17 d’octubre.
També sis persones més de les Terres de l’Ebre, que haurien participat en les manifestacions a la Jonquera, han hagut d’acudir esta setmana a la caserna de la Guàrdia Civil de Tarragona -els activistes s’han acollit al seu dret a no declarar- amb motiu de l’elaboració de l’informe policial que el cos de la Guàrdia Civil a Girona està elaborant sobre els talls a la frontera. Dos ebrencs més han hagut d’anar a declarar davant la Policia Nacional per altres talls viaris a Girona.
El Grup de Suport contra la Repressió ha anunciat accions de protesta, coincidint amb els dies de declaracions i han denunciat l’intent de generar temor entre la ciutadania. Juristes de les Terres de l’Ebre per les Llibertats, que dona cobertura als investigats, demanarà l’arxivament de les actuacions.
Entrevista a Isa Castells presidenta de juristes de les Terres de l’Ebre – https://bit.ly/2tJNj5i