HomeSalutDisminueixen les atencions per urgències a càrrec del SUM a l'Ametlla de...

Disminueixen les atencions per urgències a càrrec del SUM a l’Ametlla de Mar

Segons informa la Cala RTV, durant aquest període assistencial, el Servei d’Urgències Municipal ha rebut 891 activacions, xifra lleugerament inferior a la de l’any 2021 que es va activar en 902 ocasions i ha realitzat assistència sanitària a 710 persones, les quals aquestes, han sigut derivades a 3 centres sanitaris diferents, al Centre d’Atenció Primària, l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta i a la residència l’Onada.

D’aquestes xifres destaca la lleugera disminució d’actuacions per emergències, que ha passat de les 794 de l’any 2021 a les 732 de l’any passat. En canvi, s’han incrementat les actuacions no urgents que han passat de les 108 del 2021 a les 159 de l’any 2022.

Els ciutadans de manera directa han estat els que més ha utilitzat la centraleta d’emergències del SUM, 356 requeriments, seguits de la Policia Local amb 160 requeriments i el Centre d’Assistència Primària de la població amb 100 activacions.

Les franges d’edat que més han requerit el Servei d’Urgències municipal han estat el majors de 66 anys en 357 ocasions i els d’entre 56-65 anys amb 208 activacions.

Tampoc podem deixar de banda els 147 serveis catalogats com a requeriments propis, on estan englobats els serveis requerits per les diferents àrees de l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar, les accions operatives pròpies que desenvolupa el cos, o els requeriments activats per qualsevol pla d’autoprotecció municipal o supramunicipal.

Els recursos humans dels quals disposa el Servei d’Urgències Municipal, consten, actualment, de sis tècnics en emergències sanitàries i dos infermeres. Aquests estan distribuïts en quatre torns els quals cobreixen les 24 hores del dia els 365 dies de l’any. Tot i que el proper 2023, malauradament, s’haurà de tancar el servei durant 126 nits per a poder fer front a la normativa actual en matèria d’hores extra i la impossibilitat, per part de l’Ajuntament, a ampliar plantilla operativa.

Per aquest motiu i des del SUM, han sol·licitat més recursos econòmics i un pacte entre totes les forces polítiques de la població, per poder assistir el màxim de serveis possibles en totes les franges horàries. Una problemàtica de manca de recursos que, segons coordinador del SUM, Alvaro Gaseni, fa molt temps que s’arrossega.

Per altra banda i tal com hem indicat anteriorment, el fet de que la Policia Local i el SUM tenen la mateixa xarxa de comunicacions facilita que les 160 activacions que s’han produït entre els dos cossos s’hagin produït de manera immediata i amb un temps d’intervenció de cinc minuts com a màxim dintre del nucli urbà.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

6 + 2 =

Últimes notícies