HomeSocietatLa Terra Alta engega una campanya per conscienciar sobre la problemàtica d’accés...

La Terra Alta engega una campanya per conscienciar sobre la problemàtica d’accés a productes d’higiene menstrual

El proper 28 de maig és el Dia Mundial de la Salut Menstrual i, des de la Xarxa de Salut Juvenil de la Terra Alta, liderada per l’Oficina Jove de la comarca, s’ha engegat un seguit d’accions per donar visibilitat a la problemàtica d’accés a productes d’higiene menstrual en què es troben dues de cada deu persones que menstruen a Catalunya.

Per una banda, la Xarxa de Salut Juvenil de la Terra Alta duu a terme una campanya de recollida de material d’higiene menstrual (compreses, tampons, salvaslips, copes menstruals, etc.) per distribuir-lo entre les persones de la Terra Alta que ho necessitin. Aquest repartiment es durà a terme des de l’àrea de Serveis Socials i hi haurà diversos punts de recollida fins el dia 3 de juny (CAP de Batea i Gandesa, Escola Agrària de Gandesa, Institut Terra Alta, Biblioteca Municipal de Gandesa i Consell Comarcal de la Terra Alta).

En aquest context, el passat 22 de maig, l’associació de joves Passeu-me la bota d’Horta de Sant Joan també va col·laborar de forma puntual en aquesta recollida, que aquell dia es va dur a terme a la plaça de l’església del municipi i en la qual hi van col·laborar molts veïns.

Per altra banda, la Xarxa de Salut Juvenil de la Terra Alta també ha organitzat una xerrada sobre la copa menstrual, en què s’explicarà com funciona, com s’ha de posar, mantenir i netejar, i tot allò que cal tenir en compte a l’hora d’adquirir-ne una. L’objectiu de l’acte, que anirà a càrrec de la tècnica de salut de l’Oficina Jove de la Terra Alta, és el de demostrar que es poden reduir els productes per la regla d’un sol ús i donar a conèixer alternatives més sostenibles. La xerrada se celebrarà el 30 de maig a les 18.30h a la seu del Consell Comarcal de la Terra Alta i requereix d’inscripció prèvia al web www.joveterraalta.org.

De forma paral·lela i en el marc d’aquestes accions, a les xarxes socials de l’Oficina Jove [@OJTerraAlta] s’hi duu a terme una campanya informativa sobre la pobresa menstrual que, amb el lema #StopPobresaMenstrual, vol sensibilitzar la població d’aquesta realitat que afecta el 25% de les dones de Catalunya.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

81 + = 88

Últimes notícies