HomeCulturaL’Associació d’Amics del Ferrocarril portuguesa planeja un viatge entre Lisboa i Barcelona,...

L’Associació d’Amics del Ferrocarril portuguesa planeja un viatge entre Lisboa i Barcelona, passant per Móra la Nova

L’associació ferroviària portuguesa Amigos dos Caminhos da Ferro ha organitzat el viatge més llarg que s’ha fet mai a la Península Ibèrica. L’anomenat viatge Ibèria Express unirà, el proper més de juny Lisboa o Oporto amb Barcelona, amb parada a Móra la Nova, on es visitarà el Museu del Ferrocarril de la localitat, un dels plats forts que oferix la ruta portuguesa. “Es tracta d’un dels museus del ferrocarril més importants d’Europa”, destaquen a la seua pàgina web.

L’associació portuguesa ha donat a conèixer la ruta i ha rebut ja una allau de contactes i preinscripcions. Superen les 700, tot i que l’aforament previst inicialment és de vora 240 places. La ruta ha generat interès també a escala internacional, amb diverses entitats ferroviàries europees interessades a participar en la ruta, la més gran que s’haja fet mai per la Península Ibèrica en un tren d’època.

El viatge es farà amb el conegut tren Schindler, amb una locomotora suïssa dels anys 60, que ha estat restaurada i que oferix rutes regulars pel territori portuguès amb normalitat. El comboi inclourà també un vagó restaurant per a donar servei als passatgers.

El viatge està previst de fer-se durant cinc dies, entre el 8 i el 12 de juny. La sortida serà des de Lisboa o des d’Oporto i arribarà fins a Ciudad Real, travessant Extremadura. El dia 9 està previst que arriben fins a Móra la Nova. El dia 10, el comboi visitarà Barcelona -on hi haurà una aturada turística- i anirà després fins a Lleida. El dia 11 reprendrà el camí de tornada, passant per Madrid i Salamanca, per a acabar tornant, ja el dia 12. El preu del viatge és de 200 euros.

Des del Museu del Ferrocarril de Móra la Nova asseguren que estan treballant ja amb la ruta, que ha generat molt d’interès. “Estan una mica desbordats amb les preinscripcions”, reconeix el president de l’Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova (APPFI), Jordi Sasplugas. Des de l’entitat estan buscant allotjaments per la comarca i poblacions veïnes per tal de poder donar sortida a tota la demanda que suposa un comboi d’estes característiques. “És complicat, però hi treballem”, destaca Sasplugas.

El Museu del Ferrocarril de Móra la Nova és una de les parades que genera més interès del viatge, i ha rebut l’interès de l’associació ferroviària portuguesa i també del Govern de Portugal, que el reconeix com un actiu referent a tot Europa. Per això, des de l’APPFI preparen la visita per a donar a conèixer les locomotores i els vagons d’època restaurats i explicar el projecte del tren turístic Lo Caspolino, que podria posar-se en marxa durant els propers mesos. “Projectes com este demostren que el turisme lligat als trens és una realitat, té una demanda creixent i s’ha d’aprofitar”, destaca Sasplugas.

Des de l’entitat, preveuen posar en marxa els primers viatges amb el tren turístic d’època a finals d’any. El comboi uniria la Costa Daurada amb la zona del Baix Aragó, amb aturades a les estacions de la R-15 perquè els passatgers puguen visitar també altres actius turístics de les comarques d’interior, com la Ribera d’Ebre, la Terra Alta o el Priorat. El projecte vol posar en marxa el tren com un actiu turístic i, a la vegada, nodrir de visitants altres punts d’interès durant la seua ruta.

Andreu Prunera
Andreu Prunera
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

38 + = 42

Últimes notícies