HomeMobilitatL’Avant entre Tortosa i Barcelona oferix preu de regional i pararà a...

L’Avant entre Tortosa i Barcelona oferix preu de regional i pararà a l’Aldea, l’Ampolla i l’Ametlla de Mar

Les Terres de l’Ebre recuperaran la freqüència diària de l’Avant a partir de l’1 d’octubre, una mesura per a millorar la mobilitat cap a Barcelona durant les obres del túnel a Roda de Berà, que provocaran el tall del servei de regionals a l’R16 entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders. L’Avant sortirà de Tortosa a les 6.35 hores del matí i arribarà a l’estació de Sants de Barcelona a les 8:23 hores (1h48m de viatge). La freqüència de tornada tindrà la sortida a les 18:30 hores de la tarda de la capital catalana i el comboi arribarà a Tortosa a les 20:17 hores (1h47m de trajecte).

Representa una reducció de prop d’una hora del trajecte entre la capital ebrenca i la catalana amb un regional, tot i que el fet que tindrà parada a quatre estacions ebrenques i dos del Baix Camp abans d’arribar a l’estació del Camp de Tarragona, si bé millora la capil·laritat, incrementa el temps de viatge amb relació al servei que va funcionar durant un mes i mig a principis del 2020, abans de la pandèmia: 1 hora i 35 minuts aproximadament entre Tortosa i Barcelona Sants. Aleshores, l’Avant parava a l’Aldea, l’Hospitalet de l’Infant i Camp de Tarragona. Aquell primer viatge, el 3 de febrer, van utilitzar-lo 55 usuaris, quan l’Avant té una capacitat per a 282 passatgers. Allò va donar l’argument a Renfe per dixar de programar-lo després de la pandèmia.

Els bitllets del nou Avant encara no s’han posat a la venda, però el preu serà molt més competitiu, ja que els viatgers de les parades entre Tortosa i el Camp de Tarragona pagaran el preu habitual d’un servei de Rodalies. Estes aturades se faran a l’Aldea-Amposta, l’Ampolla-Perelló-Deltebre i l’Ametlla de Mar, així com, fora de les Terres de l’Ebre, a l’Hospitalet de l’Infant i Cambrils.

La plataforma Trens Dignes reclama que esta discriminació positiva en el preu, per a compensar el tall de la línia de regionals, se mantinga més enllà de les obres al túnel de Roda, per a incentivar l’ús d’este transport públic.

L’Avant, un servei d’altes prestacions, no està afectat pel tall de via entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders perquè a partir de l’intercanviador de la Boella en sentit nord, utilitza la via d’ample europeu per fora de Tarragona i, a l’estació del Camp de Tarragona, s’incorpora a la via d’alta velocitat (TAV) Madrid-Barcelona. És el mateix itinerari que seguixen altres trens ràpids de llarga distància, com Intercity, Euromed o Torre del Oro, que tenen parada a l’Aldea i que, per tant, durant els cinc mesos d’obres a Roda, també permetran viatjar des del cor de les Terres de l’Ebre fins a Barcelona sense haver de fer cap tram en bus. En canvi, durant els treballs al túnel de roda de Berà, l’Avant serà l’única connexió directa, sense fer transbordament en bus, entre Tortosa i i Barcelona.

Trens Dignes també reclama que almenys s’aturen a l’Aldea els trens de llarga distància Euromed que actualment hi passen de llarg i que també fan servir la línia del TAV. La plataforma d’usuaris va plantejar esta mesura en una reunió amb el subdelegat del Govern espanyol a Tarragona, Santi Castellà, i amb el Delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Joan Castor Gonell, qui ha confirmat públicament que demanarà a Renfe i a l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) que almenys dos Euromed facen parada a l’estació de l’Aldea-Amposta. “Un Avant per sentit és una freqüència millorable i no hauria de ser difícil, tècnicament, que algun Euromed pogués parar a l’Aldea”, ha dixat anar.

Ulldecona, en terra de ningú i sense Avant

Els Euromed ja paraven a l’Aldea, gràcies al finançament de la Generalitat, entre el juliol del 2016 i el gener del 2020, data, esta última, en què va entrar en operació la variant ferroviària de Vandellòs.

La satisfacció al territori per la recuperació del servei Avant entre Tortosa i Barcelona no només té el contrapès de la pèrdua de dos freqüències sinó que també té un forat a Ulldecona. L’alcaldessa, Núria Ventura, lamentava, en declaracions a Ebredigital, que “els Rodalies que venen del sud moren a Vinaròs i els que venen del Nord, majoritàriament a l’Aldea, amb la qual cosa un trajecte des d’Ulldecona a Barcelona arriba a durar fins a quatre hores perquè es perden tres quarts d’hora només amb l’entrada dels trens a Tortosa”, detallava, i afegia que als falduts els costa menys temps anar a Madrid que a Barcelona. Els viatges a Barcelona des d’Ulldecona duren entre tres hores i 4h21m de mitjana. Amb el tall a Roda, i sense gaudir de l’Avant, el temps de viatge encara s’allargarà més.

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 60 = 61

Últimes notícies