HomeOpinióEditorialPunt d’inflexió amb el canvi d’ample de via al corredor

Punt d’inflexió amb el canvi d’ample de via al corredor

El corredor ferroviari mediterrani està sent objecte de transformació, amb la instal·lació d’ample de via europeu o internacional en els trams que no en tenen des d’Andalusia i Múrcia fins a la frontera francesa. Un dels trams afectats és que el que va de Tarragona a Castelló, que inclou el subtram ebrenc. L’Administrador Estatal d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) preveia que es pogués completar durant l’any 2026, tot i que fonts oficials de l’ens no tenen clar quan començarà el gros de les obres per molt que les travesses amb el nou ample ja voregen alguns trams com el del ramal entre l’Aldea i Tortosa, on també se n’instal·larà.

L’ample europeu ha de ser determinant per a donar sortida a les mercaderies cap a Europa en detriment del transport per carretera, molt menys sostenible i fiable. Des del punt de vista de les Terres de l’Ebre, el ramal previst per a connectar amb tren el polígon Catalunya Sud, gràcies en gran mesura a l’aterratge de Kronospan, així ho certifica. Però també hauria de ser un punt d’inflexió per al servei de passatgers, que, com recorda amb regularitat la plataforma Trens Dignes, continua sense oferir a l’Ebre prestacions ja consolidades en altres territoris. La no recuperació de l’Avant entre Tortosa i Barcelona n’és la mostra més tangible.

El grup de pressió insistix a reclamar que s’aprofite la reconversió del corredor per a donar una cobertura digna al territori, que amb l’activació de la variant de Vandellòs -per l’interior- ja no es va beneficiar de cap millora duradora quant a freqüències o serveis d’altes prestacions.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies