L’Ajuntament d’Ulldecona ha iniciat en marxa una campanya de sensibilització per fomentar hàbits de mobilitat sostenible amb motiu del Dia Internacional de l’Activitat Física que se celebra este dimecres 6 d’abril.
La campanya té com a objectiu dissuadir l’ús del vehicle privat i fomentar models de mobilitat més beneficiosos.
El logotip de la campanya, dissenyat per Fèlix Mesa que ha explicat que “juga amb la lletra B de mobilitat, situant-la de costat, de manera que sembla un cor, transmetent una imatge de salut, vitalitat i autoestima”. Els cartells informatius de la campanya reflecteixen tant l’estalvi de diners com d’emissions de CO₂ que podem assolir en petites accions del nostre dia a dia, com pot ser caminar o anant en bici, des de diferents punts del nucli a altres on hi ha equipaments o instal·lacions públiques.
La campanya també donarà a conèixer altres dades interessants i curioses com que al mateix lloc que ocupa un vehicle, es poden estacionar 20 bicicletes, o que caminar durant una hora incrementa un 65% la qualitat i la duració de la son, entre altres.
L’alcaldessa Núria Ventura, i el tinent d’alcaldia, Toni Pascual han manifestat que “incideix especialment en l’impacte ambiental del transport motoritzat (contaminació atmosfèrica, ambiental, sonora) i sobre la qualitat de vida i la salut, estimulant l’ús dels mitjans de transport alternatius (a peu, en bicicleta…) per tal d’evitar el sedentarisme i la sinistralitat”.