HomeSense categoriaAcaba atípicament el curs acadèmic, amb la incertesa de com començarà el...

Acaba atípicament el curs acadèmic, amb la incertesa de com començarà el vinent

EDICIÓ PAPER // El curs acadèmic 2019-2020 ha acabat este divendres 19 de juny d’una manera inusual, seguint la tònica que ha marcat este tercer trimestre. A cavall entre l’educació a distància, la reobertura dels centres educatius este mes de juny -pràcticament sense alumnes, a excepció dels de segon de batxillerat-, i entregant les notes individualment o bé penjant-ho als espais en línia dels quals disposa el centre. Però si alguna cosa ha marcat també este final de curs excepcional ha estat la incertesa de què passarà un cop acabe l’estiu, arribe el setembre, i amb ell, el nou curs acadèmic. I és que durant tot l’estat d’alarma les directrius marcades pel Departament d’Educació han anat canviant setmana rere setmana, i han generat inseguretat i incertesa sobre com començarà el curs vinent, el pròxim 14 de setembre.

“El curs vinent és com una capsa tancada que ningú sap què passarà en obrir-la”, manifestava el director de l’Institut Roquetes, Manel Reverté. Un dels plans que preveia inicialment el Departament era reduir el nombre d’alumnes per aula, dividint en dos cada grup per a alternar qui anava presencialment cada setmana a l’escola. “La idea d’Educació és que s’incorporen tots els alumnes al centre”, detallava Reverté, que afegia que després els deien “en una classe en lloc de 30 alumnes, en tindreu 15. Això vol dir que jo necessitaré el doble de classes i professors, i no ens acaba de quadrar l’equació”.

Estos dies, els centres han estat recopilant les dades sobre les seues infraestructures: quantes aules hi ha al centre, quina superfície tenen, quants alumnes tenen per aula, de quants espais addicionals disposen, com poden ser gimnasos, biblioteques, aules d’informàtica, entre d’altres. Són nombroses les veus que apunten a la inviabilitat d’esta directriu del departament, ja que no es disposen dels espais suficients per a portar-la a terme. Segons el director general de Centres Públics de la Generalitat, Josep González-Cambray, “a final de mes tindrem quants espais necessitem fora de les escoles i instituts, tant públics com concertats, i ho gestionarem amb els ajuntaments”.

El conseller d’Educació, Josep Bargalló, va anunciar que el pròxim 14 de setembre començarà el curs 2020-2021 amb grups “segurament de més de 15 alumnes”, tot i que encara ho estan treballant amb el Departament de Salut. A principi de mes, la portaveu del Govern, Meritxell Budó, va avançar que Educació tenia previst contractar uns 9.000 docents més el curs vinent. Este dimecres, però, Bargalló ha assegurat que la decisió no està presa sobre els docents extra que es necessitaran el curs que ve, i no ha confirmat la contractació d’esta quantia de professors que va xifrar Budó. Esta xifra, però, es contraposa als 44.500 docents -19.599 mestres més a primària i a infantil i 25.000 docents més a secundària- que demana que es contracten de més el sindicat USTEC-STEs (IAC) per tal de reduir les ràtios a un màxim de 15 alumnes per classe a primària i secundària i de 10 a infantil, per reduir el risc de contagi del coronavirus. Bargalló, però, ha reiterat que la voluntat del Departament és començar les classes al setembre amb “la màxima normalitat possible i màxima presencialitat possible”.

Ara, però, els centres educatius estan començant a plantejar-se com adaptar telemàticament algunes de les activitats que realitzen habitualment des del centre, i intenten anticipar-se i trobar respostes per a donar continuïtat a l’educació en el cas que hi haja algun rebrot i s’haja de tornar a confinar la població, mentre esperen alguna directriu en ferm per part del Departament.

 

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

10 + = 15

Últimes notícies