ESPORTS // El pilot jesusenc Jeremy Alcoba ja coneix els escenaris on competirà la pròxima temporada. Dorna i la Federació Internacional de Motociclisme van publicar el primer esborrany del calendari de MotoGP 2021. En principi, el campionat comptarà amb 20 Grans Premis i tres circuits reserves, incloent-hi el traçat semiurbà que s’està construint a Indonèsia.
Evidentment, es tracta d’un calendari més provisional i que està subjecte a com evolucione globalment la pandèmia.
De moment, de cara al 2021 el Mundial de MotoGP buscarà mantenir un itinerari similar al que hi havia abans dels múltiples canvis que s’han hagut de fer per la pandèmia. La gran sorpresa és l’absència del circuit de Brno, un dels traçats amb més història en el campionat, que a l’espera del reasfaltatge ha confirmat la seua renúncia, i dixa, per tant, un buit en el calendari amb un circuit encara sense confirmar.
Qatar, punt de partida
El campionat arrencaria el 28 de març del 2021 a Qatar amb una prova nocturna, i acabaria el 14 de novembre a València. Es mantindrien els quatre Grans Premis habituals a Espanya: 2 de maig a Jerez, 6 de juny a Montmeló, 12 de setembre a Aragó i 14 de novembre a València. El circuit de KymiRing, a Finlàndia, figura de nou en el calendari, però seguix subjecte a homologació, ja que este últim procés no es va poder dur a terme este any a causa de la pandèmia.
Una altra de les novetats és el canvi en la distribució de les carreres transoceàniques. Ja no hi hauria una “gira asiàtica” de tres setmanes consecutives, sinó que en la primera quinzena d’octubre estan en l’agenda els GP del Japó i Tailàndia, i després d’una setmana d’aturada entremig, es disputarien els d’Austràlia i Malàisia.
Pel que fa als circuits reserva, es troben Portimao (seu enguany de l’últim GP on Jeremy Alcoba va fer podi, i dos grans novetats: Indonèsia amb el Mandalika International Street Circuit i Rússia amb l’Igora Drive Circuit. En el cas del traçat indonesi, es tracta d’un circuit semiurbà que s’està construint a la ciutat de Mandalika. Seria el primer circuit d’estes característiques que entra al Mundial de MotoGP.
Per a Moto2 i Moto3 hi haurà un únic test que tindrà lloc a Jerez del 16 al 18 de març.
Jeremy Alcoba ja va arribar a un acord per a continuar la pròxima temporada amb Gresini. Precisament l’equip italià ha signat un acord amb l’Associació d’equips (IRTA) per a romandre en MotoGP cinc temporades més, però passarà a ser un conjunt independent, i mantindrà, per tant, la seua presència a les tres categories del Mundial.
L’equip amb seu a Faenza dirigit per Fausto Gresini, que ja està present en totes les categories del Campionat del Món de MotoGP, ha tornat al seu lloc natural i comptarà únicament amb el seu propi suport. Gresini Racing està present en la categoria reina des de 1997 i, per tant, es troba entre els equips més longeus i amb un recompte molt sòlid: 41 podis, 14 victòries i tres subcampionats de la categoria.
Després de separar-se d’Honda a finals del 2014, ha actuat com a suport de l’equip oficial d’Aprilia en la categoria de les motos pesants després de la volta de la marca de Noale a MotoGP de manera directa el 2015. El president Fausto Gresini ha reconegut que estan treballant per a culminar un gran projecte, del qual aviat donaran ja informació.