HomeSetmanari l'EBRE 1.000La nova edició digital del Setmanari L’EBRE continua creixent en navegadors únics...

La nova edició digital del Setmanari L’EBRE continua creixent en navegadors únics i pàgines vistes

El Setmanari L’EBRE continua amb la seua evolució per a adaptar-se a l’entorn digital i poder oferir una informació de proximitat amb més rigor, qualitat i immediatesa. Després que este estiuSetmanari L’EBRE  reimpulsés el seu desplegament digital amb un nou disseny tecnològic i de funcionament, que millora la navegació per mòbil i la posterior difusió per les xarxes socials, ara, té una mitjana d’unes 7.300 visualitzacions de pàgina a la setmana.

L’aposta per la creació de l’edició digital pròpia, el setmanarilebre.cat, va estrenar-se el 29 de juny de 2017, coincidint amb l’arribada als quioscos de l’edició impresa número 842.

Aleshores, 17 anys després de la fusió entre L’Ebre i La Veu del Baix Ebre, hi havia un context de popularitat, acceptació i influència creixent dels mitjans locals i comarcals a la xarxa, segons determinava l’estudi L’ús de les xarxes socials als diaris de l’Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC).

En aquell moment era necessari afegir, a la popularitat que gaudia, el producte en paper, més dosis d’interactivitat i participació, així com de viralitat en xarxes socials. Durant este temps, cada dos setmanes es fan sortejos de cistelles amb productes Caprabo al Facebook, que acostumen a tenir un centenar de participants. De fet, actualment, la marca Setmanari L’EBRE  està a punt d’arribar als 4.000 seguidors al Facebook; als 2.200, al Twitter; i a l’Instagram, l’última xarxa social de la qual ha entrat a formar part la capçalera, va creixent progressivament.

Quant al disseny del nou web, estrenat el passat 27 d’agost, incorpora una nova tipografia per a millorarne la lectura, se’n millora la qualitat de les fotografies i inclou un espai específic per a vídeos i peces audiovisuals.

La base de la informació del digital continua sent l’actualitat de les quatre comarques de les Terres de l’Ebre, amb altres informacions de serveis, i una secció d’opinió ampliada, que reforçarà el lideratge d’una marca que esta setmana trau la seua edició en paper número 1.000, i d’aquí a unes setmanes celebrarà vint anys. Així, la secció d’opinió s’ha convertit en un dels signes d’identitat del nou producte digital, tot agafant el relleu d’ebredigital.cat, del mateix grup de comunicació, com a aglutinador de més de 200 firmes d’opinió del territori; i també té una subsecció d’opinió titulada Polítiques en femení, que recull les opinions d’alcaldesses i regidores del territori.

D’altra banda, la pàgina web també inclou contingut multimèdia, amb videonotícies provinents del canal de Youtube de Canal Terres de l’Ebre. El primer projecte digital del Setmanari L’EBRE va ser plasmat per l’empresa Tirabol, seguint un projecte global de l’ACPC per a publicacions de proximitat. Ara, en canvi, l’empresa tortosina GLOBALS ha estat l’encarregada de dirigir el projecte de renovació del web, en què el lector troba un disseny de mòduls diferent per a cada secció, ordenats per rellevància informativa, fet que li permet moure’s àgilment per la pàgina, en la qual la publicitat està integrada d’una manera natural i els elements multimèdia hi adquirixen protagonisme.

Les xifres d’audiència oficials de controls de mitjans electrònics (OJD) en demostren un progressiu augment. Pel que fa a navegadors únics, la mitjana mensual arriba als 29.895, amb un consum de pàgines vistes mensuals proper a les 70.000. La direcció del digital, en esta primera etapa, l’ha assumida Ximo Rambla, al costat dels periodistes Jesús Ferrando i Núria Caro, i la resta de l’equip de redacció delSetmanari L’EBRE.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

37 + = 45

Últimes notícies