HomeOpinióEls quatre regals

Els quatre regals

Vivim en una societat consumista i el nostre voltant així ho mostra. Si ens paréssim un moment al carrer i féssim una ullada veuríem cartells, tríptics d’anuncis, tanques publicitaries, ofertes als comerços… Però no és només al carrer, a la televisió, als diaris i revistes, molts cops, hi ha més publicitat que contingut.

Capítol a part mereix internet i mòbil. Quants cops mirem sabates, roba, perfums o qualsevol altre producte i després no deixa d’aparèixer a la publicitat de les nostres xarxes socials o als vídeos de YouTube? Publicitat a la carta i personalitzada, segons els nostres gustos, que incita més a comprar. Qui es resisteix!

El problema de tot plegat és que ja ho hem interioritzat. I amb les facilitats que hi ha per comprar amb un simple clic o l’empremta dactilar acaba sumant un producte a la nostra cistella i menys diners al nostre compte bancari.

No hi ha millor època per parlar de consumisme que durant aquests dies amb el Nadal a a tocar. I és que ja fa setmanes que ens estan ‘preparant’ amb més anuncis de perfums, roba, regals per a xiquets… i tot just a hores de màxima audiència a la televisió o ràdio. Quina casualitat!

I faig capítol a banda per parlar dels regals per a xiquets. Les capses de regals s’acumulen sota els arbres de Nadal o el Tió i superen, i molt, el que han demanat al Pare Noel o als Reis Mags. És tal la quantitat de joguines que perden l’interès en menys d’un dia i, fins i tot, alguns es queden intactes. I és aquí en què pares i familiars han de posar fre i establir pautes per a trencar amb la dinàmica del que es coneix com a xiquets ‘hiperregalats’. Una forma molt fàcil de fer-ho és amb la regla dels quatre regals que es tracta d’escollir segons quatre criteris: alguna cosa que realment necessiten, una altra que desitgen, una altra per posar-se (roba, sabates o complements) i, per últim, un regal per llegir.

Pot semblar molt estricte, però així els xiquets creixent donant la importància justa als regals materials i no basar la seua felicitat en el consum. Un consum que quan siguen adults sabran posar fre.
 

Sara Hernandez
Sara Hernandez
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

85 + = 86

Últimes notícies